Vágólapra másolva!
A WTCC időmérőjén Yvan Muller volt a leggyorsabb. A Citroenek a súlybüntetés ellenére is az élen maradtak a felszáradó pályán, a Zengő a 10. helyre játszott.
Az időmérőre kisütött a nap, és Michelisz hamar rájött, hogy az első három helyre nincs esélye - katt a galériához! Forrás: Farkas Péter (Origo)

A túraautó világbajnokság hungaroringi fordulójának időmérő edzésén Michelisz Norbert a 10. helyet tudta megszerezni, ami azt jelenti, hogy vasárnap a második versenyen a pole pozícióból indulhat a hazai pályáján.

Michelisz délelőtt mindkét szabadedzést az 5. helyen zárta rendkívül nehéz körülmények között, vizes pályán. A gyakorlásokon rengetegen hibáztak, Sébastien Loeb például reggel rögtön az első mért körében összetörte a Citroent. Bár az időmérőre kisütött a nap, és látszólag felszáradt a pálya, Michelisz elárulta, hogy helyenként még maradtak nedves foltok. Valószínűleg ez tréfálta meg Gabriele Tarquinit is, aki a Q1 harmadik percében megcsúszott, és össze is törte az autóját, miután egy rázókő megdobta a 3-as kanyar kijáratánál.

A délelőtti edzéseken esett az eső. A pálya az időmérő elején is vizes volt, Tarquini összetörte a Hondát - katt a galériához! Forrás: Farkas Péter (Origo)

Michelisz az időmérő után elárulta: jobb helyen is végezhetett volna, de miután látta, hogy a 60 kg-os súlybüntetéssel is domináns Citroeneket úgysem tudja megelőzni, inkább a második futamra koncentrált, és megelégedett egy gyengébb rajthellyel.

"Az edzések után nehéz volt eldönteni, hogy mit is szeretnék" - nyilatkozta. "Az első két szabadedzésen még viszonylag óvatos vezetéssel is kényelmesen ott voltunk a legjobb öt között, és azt is tudtuk, hogy valószínűleg száraz pályán is képesek lehetünk ugyanerre az eredményre. A Q1-ben azonban gyorsan rá kellett jönnöm, hogy az első három helyezés valamelyike sajnos nem lesz meg."

Michelisz úgy érzi, ha jól rajtol, a futamon végig megtarthatja majd a vezetést - katt a galériához! Forrás: Farkas Péter (Origo)

"Nem sikerült olyan mértékben finomhangolni az autómat, hogy ehhez meglegyen az önbizalmam, főleg az első tengelyen hiányzott a tapadás" - magyarázta, majd elmondta, már a Q1 alatt úgy döntöttek, taktikát váltanak: a megszerezhetőnek vélt 4-5. pozíciók helyett inkább arra törekedtek, hogy a második versenyen minél jobb helyről induljanak. A kérdésre, hogy szerinte meddig tudja majd megtartani a vezetést, Michelisz határozottan azt felelte: "A végéig!"

"Természetesen nem pont a 10. helyre játszottunk, hiszen ebben benne van az a kockázat, hogy valaki 2 századdal megelőz, és akkor visszaesek a 11. helyre. Megpróbáltuk valahova a 8. és 10. hely közé belőni magunkar" - nyilatkozta a Zengő csapat magyar versenyzője, aki új aerodinamikai fejlesztéseket kapott a hétvégén, de ezek hatását eddig a mostoha pályaviszonyok miatt a vártnál kisebb mértékben érzékelte.

Muller volt a leggyorsabb

A Q3-ba a gyári Citroen csapat négy versenyzője mellé Hugo Valente jutott be, aki a Chevrolet-vel Yvan Mulleren kívül mindenkit megelőzött. Mivel a szabadedzések alatt sárga zászlónál előzött, 5 hellyel hátrébb sorolták volna a rajtrácson, pedig WTCC-s pályafutása eddigi legjobb időmérés eredményét érte el. "Kicsit csalódott vagyok az öthelyes büntetés miatt, de nagyon örülök ennek az eredmények, engem is meglepetésként ért" - mondta Valente. "Nem számítottam rá, hogy 2. lehetek, hiszen a Citroeneket mindig nagyon nehéz legyőzni."

A csapata, a Campos Racing azonban este egy "új bizonyítékra" hivatkozva sikerrel fellebbezett, így Valente végül mégis megtarthatta a 2. rajtkockát.

Valente pályafutása legjobb edzéseredményét érte el - katt a galériához! Forrás: Farkas Péter (Origo)

Muller 2011 óta minden évben tudott versenyt nyerni a Hungaroringen, és a sorozatot most sem szeretné megszakítani. Elmondta, nincs különösebb titka ezen a pályán, "egyszerűen minden összejött." "Meglepődtem, amikor megláttam az időmet a kör végén. A Q2-ben 1:49.2-es időt futottam, ezért a Q3-ra egy 1:49.0-ás kör volt a célom, de ennél több mint egy tizeddel gyorsabbat futottam" - mondta a rutinos francia, aki végül 1:48.848-as idővel végzett az élen. "Ma minden összejött, örülök, hogy megszereztem az idei első pole pozíciómat."

A címvédő José María López idén először kapott ki az időmérőn, 7 tizedes hátránnyal csak a 3. helyen tudott végezni csapattársa, Sébastien Loeb előtt. Nem bánkódott különösebben, főleg miután megtudta, hogy Valente büntetése után az első sorból indulhat. "Néha a többiek jobb munkát végeznek" - nyilatkozta. "A vizes pályán nagyon gyors voltam délelőtt, de Yvan mindig jól megy ezen a pályán, és ma is jobb volt nálam. Ráadásul ha érezzük, hogy nem mi vagyunk a leggyorsabbak, akkor megpróbálunk még keményebben hajtani, ami hibákhoz vezethet. Most nem sikerült tiszta kört futnom."

A délelőtti zuhéban Muller még lassabb volt Lopeznél - katt a galériához! Forrás: Farkas Péter (Origo)

Az időmérő utolsó szakaszába a kínai Ma-csing Hua jutott még be a negyedik Citroennel, de a Q3-ban nem is tudott kört futni, miután a csapatnak nem volt elég ideje új gumikat rakni az autójára.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!