Vágólapra másolva!
Legutóbb 1988-ban fordult elő, hogy az idénynyitót nem márciusban rendezték meg. Valószínűleg a többhetes szünetektől akarnak megszabadulni, ezért sűrítik a versenynaptárat.

Meglepő bejelentést tettek szerdán az Ausztrál Nagydíj szervezői: állításuk szerint 2016-ban április első hétvégéjén rendezik meg a versenyt, amely továbbra is az idénynyitó szerepét fogja betölteni. Ez azt jelenti, hogy jövőre nem a szokásos márciusi időpontban, hanem áprilisban indul az új Forma-1-es idény, amire az 1988-as szezon óta nem volt példa.

Noha az 50-es és 60-as években még a májusi idénynyitók is gyakoriak voltak, a Forma-1 később átállt a márciusi szezonkezdésre – mindössze háromszor fordult elő a 80-as években, hogy a Brazil Nagydíjat áprilisban rendezték.

Az áprilisi idénykezdés hírét az Ausztrál Nagydíj vezérigazgatója, Andrew Westacott is megerősítette, aki hozzátette, a verseny rajtjának időpontját mindenképpen előre kell majd hozni az óraátállítás és a korai sötétedés miatt. A korábbi évtizedekben megszokott volt, hogy európai idő szerint hajnalban rajtolt el a mezőny Ausztráliában, az utóbbi években azonban néhány órával későbbre tolták a kezdést.

„Az új dátum miatt korábbi időpontban fog rajtolni a verseny. A szurkolók komoly izgalmakra számíthatnak a pályán, azon kívül pedig négy napon keresztül kínálunk nekik szórakozási lehetőségeket" – nyilatkozta Westacott.

Melbourne jövőre áprilisban látja vendégül a Forma-1-et Forrás: AFP

Rövidítenék a szüneteket

Az Autosport úgy tudja, az áprilisi kezdésről a kereskedelmi jogokat birtokló Formula One Management (FOM) döntött, de az okokról egyelőre nincsenek hivatalos információk. A szaklap szerint a FOM meg akarja szüntetni a futamok közötti hosszabb szüneteket. Idén például a Bahreini és a Spanyol Nagydíj között háromhetes holtidő van, nyáron pedig évek óta négyhetes szünetet tartanak. A versenynaptár sűrítésére utal az is, hogy jövőre állítólag közvetlenül az Ausztrál Nagydíj utáni hétvégén, április 10-én rendezik meg a kínai futamot.

Az Autosport szerint a FOM célja az lehet, hogy csökkentsék a csapatok költségeit, hiszen rövidebb szünetek esetén nem tudnának annyiszor visszarepülni az európai bázisukra a futamok között. Arról egyelőre nincs hír, hogy a 2016-os előzetes versenynaptár hány futamot tartalmaz, illetve megtartják-e a bizonytalan helyzetben lévő Olasz Nagydíjat. A brit szaklap szerint az, hogy ilyen korán kiszivárogtak információk az új versenynaptárról, egy taktikai lépés is lehet a FOM részéről – így vehetik rá a csapatokat arra, hogy beleegyezzenek a húsznál több futamot magában foglaló versenynaptárba.

A versenynaptárról várhatóan május 14-én, a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén tárgyalnak legközelebb, a végleges verzió pedig szokás szerint csak ősszel várható.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!