A Red Bull az Audinak sem eladó

F1 Grand Prix of Malaysia KUALA LUMPUR, MALAYSIA - MARCH 29:  Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing drives next to Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing during the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang Circuit on Mar
KUALA LUMPUR, MALAYSIA - MARCH 29: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing drives next to Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing during the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang Circuit on March 29, 2015 in Kuala Lumpur, Malaysia. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150329-00113 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Nem fejleszt önálló motort, és nem is eladó a csapat, jelentette ki Helmut Marko, aki katasztrofálisnak minősítette számukra a szezon kezdetét.

Alaposan elmarad az elvárásoktól az idei szezon kezdete a Red Bull számára, ami jelentős feszültségeket szült az energiaital-gyártó és csapataik motorszállítója, a Renault között. A Red Bull motorsport tanácsadója, Helmut Marko még az F1-ből való kiszállást is megszellőztette, és felmerült, hogy a Renault megveheti a Toro Rossót - bár ennek az esélye nemrég csökkent.

Ezzel párhuzamosan az is felmerült, hogy a francia partnerével elégedetlen osztrák vállalat önálló motor kifejlesztésébe kezdhet, sőt egyesek tudni vélték, hogy a háttérben tárgyalások kezdődtek az Audi és a Red Bull között egy esetleges együttműködéssel kapcsolatban. Ezt viszont az egykori versenyző határozottan cáfolta.

Az első helyért szeretnének csatázni Forrás: 2015 Getty Images/Lars Baron

„Dietrich Mateschitz szavait idézném: nem került sor tárgyalásokra, és téli kiárusításba sem kezdünk. Ezzel a levegőben lógó 300 millió (eurós) árra gondolt” – nyilatkozta Marko az Audival kapcsolatos pletykákra és a Red Bull Racing esetleges eladására reagálva az F1 hivatalos weboldalának.

„Nem tervezünk önálló erőforrást fejleszteni. Mi autókat építünk és versenycsapatot működtetünk, ezért a Renault-val való együttműködésünk sikeressé tétele áll a prioritási listánk élén. Amennyiben ez nem jön össze, akkor teljesen normális más alternatívák után nézni” – folytatta az osztrák.

Marko hosszú évek óta a tulajdonos, Dietrich Mateschitz jobbkezeként a Red Bull egyik meghatározó alakja, így a mondandóját általában komolyan kell venni, bár az elmúlt hetek során a csapat kommunikációja közel sem volt következetes. Azt viszont a vállalat egyik képviselője sem tagadta, hogy a közeljövőben mindenképpen a Renault-val fognak együttműködni, még ha nem is szívesen teszik ezt.

„Szerződésünk van a Renault-val a 2016-os szezon végéig. Egy új motorgyártó mindenképpen megvárná, hogy mit tesznek lehetővé a 2017-es szabályok. Ezzel kapcsolatban a döntést sürgősen meg kell hozni, mivel minden új szereplőnek szüksége van időre az előkészületekhez és a fejlesztésekhez. Úgy gondolom, ez legalább két évet vesz igénybe” – jelentette ki, ezzel újabb lendületet adva az Audival kapcsolatos pletykáknak.

Katasztrofális az évkezdet

A Red Bull zsinórban négy világbajnoki címet nyert 2010 és 2014 között a Renault motorjával, de akkoriban az erőforrások teljesítménye közel azonos volt. A sikeres évek után viszont Marko saját bevallása szerint is meglepetést okozott számukra, hogy a franciák új V6-os turbómotorja a Mercedes közelébe sem tudott érni, és bár 2014-ben az Ezüstnyilakon kívül csak ők nyertek futamot, a fejlődés az idei év kezdetén megtorpant.

„A katasztrofális kezdet miatt a 2015-ös szezon eddig hihetetlenül nagy csalódást okozott” – kesergett Marko. „Most már a botladozás második évében járunk, és jelenleg csak a 6. helyen állunk a konstruktőrök világbajnokságában, még a saját junior csapatunk is előrébb tart! Ez természetesen ébresztőt fúj Viryben (a Renault főhadiszállásán), és ígértek is nekünk jelentős teljesítménynövekedést, amely képessé tehet minket a felzárkózásra.”

A Red Bull és az Audi együttműködése egyelőre csak a DTM-re terjed ki Forrás: GEPA pictures/Gepa/ Dutch Photo Agency

A Toro Rosso meglepetésre valóban erején felül szerepelt az idény első két futamán, egyelőre a Red Bull előtt, az 5. helyen állnak a konstruktőri világbajnokságban. Ezzel Marko is elégedett, a Red Bull eredményeivel viszont nem.

„A Toro Rossónak az 5. helyen kell lennie, a Red Bull Racingnek pedig a harmadikon. Az erőforrás terén tapasztalható lemaradásunk miatt azt is mondhatnánk, hogy ’oké, ez a szezon ennyi volt’, de középtávon ez már nem maradhat így” – jelentette ki az osztrák.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!