Renault-színekre festhetik át a Toro Rossót

STR10 The STR10 of Scuderia Toro Rosso is seen in Misano, Italy on 28th of January, 2015 // Samo Vidic/Red Bull Content Pool // P-20150131-00069 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
The STR10 of Scuderia Toro Rosso is seen in Misano, Italy on 28th of January, 2015 // Samo Vidic/Red Bull Content Pool // P-20150131-00069 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Miután a Red Bull néhány hete még az F1-ből való kiszállással fenyegetőzött, most úgy tűnik, még a Toro Rossót sem adnák el a Renault-nak, de a francia gyártó színei megjelenhetnek a kis csapat autóin.

Hetek óta téma, hogy a Renault elégedetlen az F1-es befektetéseinek megtérülésével, ezért felvetették a csapatvásárlás és a kiszállás lehetőségét is. Ezzel párhuzamosan éles kritikákat is kaptak partnerüktől, a Red Bulltól, mert az erőforrások teljesítménye és megbízhatósága is elmarad a várakozásoktól. Az osztrák vállalat pedig nehezen viseli az eredménytelenséget, és náluk is felmerült, hogy otthagyják az F1-et.

Köztes megoldás lehet, ha a Renault megvásárolja a Red Bulltól a Toro Rossót, és önálló csapatként működteti tovább. Erre Dr. Helmut Marko szerint volt is esély, de az egykori versenyző, jelenleg a vállalat tanácsadójaként dolgozó osztrák szerint ez most kevésbé valószínű.

„A Renault rengeteget költ az erőforrására, nem annyit, mint a Mercedes, de így is jelentős összeget, és szembesültek ugyanazzal a problémával, amivel mi is: az F1-es befektetéseknek meg kell térülniük” – jelentette ki Marko az F1 hivatalos weboldalának.

Most nagyon kell keresni a szöget, amiből egyáltalán látható a Renault logója a Toro Rossón Forrás: Red Bull

„Ehhez hozzájárul, hogy a Renault alulreprezentáltnak érzi magát a marketing terén, így felmerült, hogy megvásárolják a Toro Rossót, de valószínűbb, hogy adunk nekik egy sárga színösszeállítást, illetve egy jobb marketing platformot. A számoknak viszont ehhez természetesen stimmelniük kell.”

Marko figyelmeztetett, hogy ez a felállás csak addig lehetséges, amíg a szabályok nem tiltják meg a technikai együttműködést a csapatok között. A faenzai kis csapat pont azért váltott a tavalyi szezon előtt Renault motorokra, hogy a Red Bullnál használt hajtáslánccal megegyező technika köré építhessék autóikat.

„Egy ilyen forgatókönyv csak akkor valósulhat meg, ha a Red Bull Racing és a Toro Rosso közötti szoros kapcsolat fennmarad a szabályok adta kereteken belül. A Red Bull Racing alkalmazottainak száma lényegesen magasabb, és a felszerelése is kifinomultabb, úgyhogy a Red Bull Racing tudásbázisa nélkül sérülne a Toro Rosso versenyképessége. Tehát, ahogy elmondtam, a csapatok közötti szoros együttműködés egy ilyen felállás előfeltétele” – jelentette ki.

Az egyelőre nem világos, hogy a reklámfelületen kívül a Renault hogyan profitálna egy ilyen megállapodásból, hiszen a Toro Rosso története során mindössze egy futamot nyert – Ferrari motorral –, és a csapat nevét sem valószínű, hogy sikerülne megváltoztatni. Ehhez a többiek egyhangú beleegyezése is kellene.

Kínában kezdődik a móka

Egyelőre viszont nem a marketing, hanem az erőforrás teljesítménye okozza a legnagyobb fejfájást a Renault-nak, de Rémi Taffin, a márka F1-es programjának operatív igazgatója szerint Malajziában már ízelítőt adtak az előrelépésből.

„Nincsenek hozzászokva ahhoz, hogy az autóik nagyon hátul vannak” – mondta Taffin a Red Bullról a Canal Plus-nek. „Ez viszont még csak a második verseny volt. A Red Bull az egyik eddigi futamon sem tudta igazán megmutatni, hogy mire képes, amiért Ausztráliában részben mi voltunk a hibásak. Szepangban már jobb volt a helyzet a mi szemszögünkből, és ízelítőt kaptunk abból, hogy mi várható később a Red Bull-Renault-tól."

Malajziában mindkét Toro Rosso legyőzte a Red Bullokat Forrás: 2015 Getty Images/Lars Baron

Az Ausztrál Nagydíj óta szócsatát vívó Red Bull és Renault a héten felfüggesztette a nyilvános acsarkodást, ennek jegyében Taffin is az együttműködés pozitívumait és jövőbeli lehetőségeit fejtegette.

„Ami minket illet, a szezon igazából Malajziában indult. Kínára a Red Bull is megoldja a gondjait, és aztán kezdődik a móka. Persze, nem azt mondom, hogy meg fogjuk nyerni a versenyt, de nagy fejlődési potenciál rejlik mind a motorban, mind a karosszériában. Nem véletlenül nyerünk zsinórban négy világbajnoki címet. A Red Bull hatékony az autó fejlesztése terén, ez előbb vagy utóbb meg fog térülni.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!