Vágólapra másolva!
Az F1-es autók teljesítményének növekedése és a gumik fejlődése miatt több pályán is elképzelhető, hogy megdőlnek a jelenlegi körrekordok, mondja a Pirelli motorsport menedzsere.

A közhiedelem szerint nagyon lassú jelenleg a Forma-1 mezőnye, de több pályán is elképzelhető, hogy a szezon későbbi szakaszában megdőlnek a körrekordok. Nagy átlagsebességű helyszíneken és utcai pályán is van erre jó esély, a legvalószínűbb a szingapúri csúcsdöntés. Az Ausztrál Nagydíjon Lewis Hamilton leggyorsabb köre 1,5 másodperccel volt jobb a tavalyi versenyen futott legjobb időnél.

„Az adatok alátámasztják azt, amire az előszezoni tesztek után számítottunk: jelentős a csökkenés a köridők tekintetében, és az autók csak gyorsabbá fognak válni a szezon előrehaladtával” – nyilatkozta Paul Hembery, a Pirelli motorsport menedzsere. „Bizonyos pályákon akár még új körrekordokra is számíthatunk.”

A 2015-ös Pirelli gumik Forrás: AFP

A 2014-es köridők alapján a legjobb esély Spa-Francorchamps-ban, a szingapúri utcai pályán, Austinban, és Interlagosban nyílik majd az új leggyorsabb körre. Ezek közül a szingapúri éjszakában sikerült eddig a legjobban megközelíteni a körrekordot, ott Lewis Hamilton 1,8 másodperccel maradt el a csúcstól. A megnövekedett teljesítményre az F1 kizárólagos gumiszállítója is reagált a tél során.

„Ezt figyelembe véve, az idei évre továbbfejlesztett hátsó szerkezetekkel készültünk a 2015-ös abroncsokkal annak érdekében, hogy felkészültebbek legyenek a velük szemben támasztott extrém elvárások teljesítésére.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!