Vágólapra másolva!
A németek csak hét fejlesztési zsetont hagytak a szezon hátralévő részére, a Renault viszont az idény közepén készül egy nagyobb előrelépésre. A Honda kilenc zsetont használhat fel.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nyilvánosságra hozta, hogy a Forma-1 motorgyártói hány fejlesztési zsetont használtak el az idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt. A gyártóknak idén megengedték, hogy a szezon közben is fejlesszék a hajtásláncaikat, de nem korlátok nélkül: az év során összesen 32 „zsetont" használhatnak fel a motorok módosítására.

Mint kiderül, a téli szünetben a Mercedes használta fel a legtöbb zsetont, nekik az idényre már csak 5 maradt a 32-ből. A Ferrari még 10 zsetonnal gazdálkodhat, a legkevesebb módosítást pedig a Renault hajtotta végre a tél során, ők még 12 zsetont hagytak a szezonra. Az F1-be idén visszatérő Hondát 9 zseton illeti meg, ezt a többi gyártó átlagából számolták ki.

A Mercedesnek csak hét zsetonja maradt az idényre Forrás: AFP

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elárulta, a Renault a szezon közepén készül egy nagyobb fejlesztésre, ezért volt szükséges meghagyni a zsetonokat. „Csak négy motor áll a rendelkezésünkre, tehát minél előbb elkészítik a módosított verziót, annál jobb" – mondta Horner, amikor arról kérdezték, mikorra várható a franciák továbbfejlesztett hajtáslánca.

„A háttérben már zajlik a kemény munka Viry-ben, és a Renault által szerződtetett Mario Ilien is gőzerővel dolgozik" – erősítette meg Horner, akinek Ausztráliában máris fejfájást okozhattak a Renault-motorok, hiszen Daniel Ricciardo autójában már a pénteki első szabadedzésen tönkrement az erőforrás. A hiba ráadásul javíthatatlan, ezért Ricciardónak már az egész idényben csak három motor áll a rendelkezésére, ha nem akar büntetést kapni.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!