Az ausztráliai Victoria Állam Legfelsőbb Bírósága szerdán úgy határozott, hogy a Saubernek Giedo van der Gardét kell indítania az Ausztrál Nagydíjon az egyik bejelentett versenyző, Marcus Ericsson vagy Felipe Nasr helyett. Van der Garde tavaly tesztpilóta volt a Saubernél, és állítása szerint érvényes versenyzői szerződéssel rendelkezett a 2015-ös szezonra, az istálló azonban anyagi okok miatt a jelentős szponzori támogatást hozó Ericssont és Nasrt szerződtette. A holland ezért a peres út mellett döntött, és a szerdai ítélet alapján sikerült is kiharcolnia a részvételt az Ausztrál Nagydíjon – sőt, a bíróság szerint a Saubernek az egész idényben őt kellene indítania.
A Sauber az ítélet után közleményben reagált a bíróság döntésére. A csapatfőnök Monisha Kaltenborn elmondta, nem erre az ítéletre számítottak, és „csalódottak" a döntés miatt. A csapat továbbra is azzal érvel, hogy veszélyes lenne Van der Gardét beültetni az autóba, hiszen nincsen személyre szabott ülése, a biztonsági öveket sem rá méretezték, és tapasztalata sincs az autóval.
„Nem sodorhatjuk veszélybe a csapatunkat és a többi versenyző biztonságát azzal, hogy egy felkészületlen versenyzőt ültetünk be abba az autóba, amelyet két másik pilótához igazítottunk" – jelentette ki Kaltenborn, aki azt is megerősítette, hogy a csapat fellebbezett a döntés ellen, ezért csütörtökön újabb tárgyalásra kerül sor.
Van der Garde eközben örül a bírósági ítéletnek, és izgatottan készül a hétvégi futamra. Amiatt sem aggódik, hogy az ügy miatt feszültség lehet közte és a csapat között. „Ahogy korábban is mondtam, nagyon jó kapcsolatom volt az istállóval, és ez a mai napig megmaradt" – nyilatkozta a motorsport.com-nak. „Nem aggódom emiatt. Most az a lényeg, hogy összetartsunk, ugyanazért a célért dolgozzunk, és keményen hajtsunk az első pontjainkért."
A Caterhammel 2013-ban 19 versenyen induló holland még nem tudja, mi lesz a sorsa a szezon hátralévő részében, egyelőre csak az Ausztrál Nagydíjra koncentrál. Szerinte az sem okozhat problémát, hogy a Sauber idei autóját nem rá szabták. „Szerintem mindenki tudja, hogy ezt elég gyorsan meg lehet oldani. Három-négy óra alatt már el lehet készíteni egy olyan ülést, amely az egész hétvégére megfelelő lesz" – magyarázta.
A Sauber fellebbezése után gyorsan kinevezték azt a három bírót, akiknek végleges döntést kell hozniuk az ügyben, de mivel nem volt elég idejük arra, hogy alaposabban megismerkedjenek az F1 működésével, csütörtökre halasztották az újabb tárgyalást. A bírók egyébként szeretnék, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) véleményét is kikérhetnék azzal kapcsolatban, hogy valóban veszélyes lenne-e Van der Gardét indítani a versenyen.
Az ügyről valószínűleg a délutánba nyúlóan tárgyalnak majd, hiszen Van der Garde ügyvédei két órát, Ericsson és Nasr képviselője 30 percet, a Sauber pedig másfél órát kapott arra, hogy megpróbálja megvédeni az igazát.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!