Vágólapra másolva!
Bernie Ecclestone elküldte Briatorének a videófelvételeket, amelyek a spanyol balesetéről készültek, és magyarzatot vár a történtekre. Alonso már Malajziára gyúr.

Megtörte a csendet, de új információval nem szolgált Fernando Alonso a néhány héttel ezelőtti tesztbalesetével kapcsolatban. A spanyol a McLaren futamelőzetesében köszönetet mondott az érte aggódóknak, és sajnálatát fejezte ki, hogy nem lehet ott az Ausztrál Nagydíjon.

"Természetesen nagyon csalódott vagyok, hogy nem csatlakozhatok Jenson (Buttonhoz) Melbourne-ben a McLaren-Hondánál, de elfogadom az orvosok javaslatát, és már újra edzek az első versenyemre az MP4-30-cal" - nyilatkozta a spanyol.

Alonso sok sikert kívánt az őt helyettesítő Kevin Magnussennek, és elmondta, hogy a viszontagságos előszezon ellenére optimistán várja a szezon kezdetét. "Habár rengeteg kihívással szembesültünk a teszteken, elégedettséggel tölt el az autónk viselkedése. Már nagyon várom, hogy a csapattal átrághassuk magunkat a hétvégén gyűjtött adatokon, és folytathassuk a fejlesztéseket a teljesítményünk javítása érdekében."

Briatore sem érti

Ismét megszólalt korábbi versenyzője balesetével kapcsolatban Flavio Briatore is, aki jelenleg a háttérből egyengeti a spanyol pályafutását. Briatore kritizálta a McLaren „nem túl ragyogó” kommunikációját, és reményét fejezte ki, hogy a csapat főnöke, Ron Dennis hamarosan tisztázni fogja az ügyet. Azt is elmondta, hogy látta a felvételt, amely a kétszeres világbajnok balesetéről készült.

„Bernie Ecclestone küldte el nekem, és a becsapódás nem tűnik rajta túl keménynek, igazán drámainak. Az egész baleset nagyon furcsa volt” – mondta az olasz Sky Sports 24-nek.

Briatore szerint a sajtóban megjelent értesülésekkel ellentétben Alonso emlékezetkiesése „egy, két vagy három” napig tartott. Áramütés helyett ő inkább a kormánymű hibáját tartja valószínűbb oknak.

Alonso Malajziában térne vissza Forrás: McLaren

„Az FIA vizsgálata folyamatban van, úgyhogy meglátjuk, mi történik, de amennyiben áramütés történt, hisszük és reméljük, hogy ez nyilvánosságra kerül, és nem fordul elő újra” – jelentette ki. „Azt mindannyian tudjuk, hogy amikor a KERS először bekerült az autókba, egy szerelőt megrázott az áram.”

Minden lelet negatív

A Renault egykori csapatfőnöke azt is elmondta, hogy tudomása szerint Alonsón „minden létező vizsgálatot elvégeztek, és az összes negatív lett”, így ha valóban valamilyen egészségügyi probléma állna fenn, azt észrevették volna az orvosok, akik „napokig konzultáltak a legjobb európai specialistákkal.”

„Azt is ellenőrizni akarták, hogy Fernandónak van-e valamilyen problémája a szívével, esetleg érhette-e egy kisebb infarktus, vagy képződött-e valahol egy vérrög, mert ez még a legjobb sportolókkal is előfordulhat.”

A spanyol jelenleg Dubajban készül a visszatérésre, amelyre várhatóan a március végén esedékes Malajziai Nagydíjon kerül majd sor.

Vad spekulációk

Az elmúlt hetek során elszabadultak a spekulációk Alonso balesetének okai és következménye miatt, elsősorban azért, mert a hivatalos nyilatkozatok a McLaren részéről szűkszavúak, homályosak, és ellentmondásosak voltak.

Alonso mindössze annyit közölt a Twitteren, hogy „nemet mondott” egy rövid időn belül történő, esetleges második becsapódásra, ezért hagyja ki az Ausztrál Nagydíjat, de gőzerővel készül Malajziára. Néhány nappal ezelőtt azt is kijelentette a mikroblogján, hogy az idénynyitó majd véget vet a „képzelgéseknek”.

Ez valószínűleg üzenet volt a világsajtónak, amely vadabbnál vadabb híresztelésekkel állt elő a baleset óta. Alonso környezetére hivatkozva spanyol források azt állították, hogy amikor magához tért, gokartos tinédzsernek hitte magát, aki az F1-be szeretne eljutni. Az áramütéssel kapcsolatos pletykák sem akartak csitulni.

Forma-1, Fernando Alonso, McLaren, teszt Forrás: McLaren

Többen egyre kezdték a Honda esetleges felelősségét firtatni, sőt a sajtó azt is megszellőztette, hogy több F1-es csapat bojkottra készül, ha nem kapnak magyarázatot a történtekre. Az Ausztrál Nagydíj promótere szerint erről szó sem volt.

Az ügyben a GPDA, a versenyzők szakszervezete is akcióba lépett, és a McLarentől, valamint az FIA-től próbálnak információkhoz jutni, de Alex Wurz, a szervezet elnöke szerint időre lesz szükség, amíg fény derül a részletekre.

A baleset folyományaként az eddigi egyetlen konkrét lépés, hogy az FIA a teszteken is kötelezővé tenné a fedélzeti kamerák és a fülhallgatóba épített gyorsulásmérő eszközök telepítését, de az erre vonatkozó szabály egyelőre nem született meg. Alonso balesetének rekonstruálását az is megnehezíti, hogy mindössze egy rossz minőségű ipari kamera rögzítette a történteket.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!