Vágólapra másolva!
Elismerik, hogy egyelőre nem kerültek annyira közel a Mercedeshez, mint szerették volna, de azt állítják, az ehhez szükséges potenciál megvan a motorjukban.

A Renault 2015-re szerette volna megfelezni tavalyi, 60 lóerősre becsült hátrányát a Mercedeshez képest, de a cég operatív főnöke, Rémi Taffin elismeri, hogy ezt még az utolsó barcelonai tesztre elkészült fejlesztésekkel sem sikerült elérniük. Ugyanakkor azt állítja, hogy elsősorban nem a motor teljesítménye, hanem a vezethetősége terén vannak hiányosságaik.

„A legfőbb problémát a motor üzemmódjai jelentik – az új hajtásláncot nehezebb beállítani a tavalyinál. Ami azonban a teljesítményét illeti, 2014-hez képest előrelépést jelent" – mondta a Renault gyári csapatának tekintett Red Bull főnöke, Christian Horner. Az állítását megerősítette Taffin is, aki azonban elismerte, hogy bár minden szempontból le vannak maradva a Mercedestől, a Red Bullnak korábban sem volt szüksége a legerősebb motorra a világbajnoki győzelmekhez.

A Red Bull erősebb, de egyelőre nehezebben beállítható motort kapott Forrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Dan Istitene

„A várt teljesítményt ki tudtuk hozni a motorból, de még mindig dolgozunk azon, hogy ezt minél következetesebben tehessük meg, és javítanunk kell a vezethetőségén is" – árulta el Taffin a Barcelonában bevetett specifikációról. „Csak, hogy tisztázzuk: egy motort nem lehet két-három nap alatt rendesen beállítani. Inkább hetekről, sőt olykor hónapokról beszélünk, különösen ennek a hajtásláncnak az esetében."

Csak időre van szükségük

Bár ezt az idény során már nem tehetik meg, mert egy gyártó csak egyféle specifikációt homologizáltathat, a barcelonai teszten a Renault két csapata, a Red Bull és a Toro Rosso a hajtáslánc eltérő változatát használta. A nagyobb alakulat több műszaki problémával – az utolsó napon például egy ERS-hibával – küzdött, Taffin azonban megnyugtatónak találja, hogy az adatok tanúsága szerint a motoron leginkább csak finomítani kell.

„Időnként előfordul, hogy amit a próbapadon mérünk, az a pályán nem valósul meg, de most szó sem volt erről. A fejlődés egyértelműen látható volt" – mondta. „A legfontosabb – és ez nem tekinthető problémának, csupán időre van szükségünk a megoldásához –, hogy kiegyensúlyozottabbá és vezethetőbbé tegyük a motort."

Taffin nem árulta el, hogy a Renault hány fejlesztési zsetont hagy meg a szezon közbenre, de célzott rá, hogy nem használja el az összeset a melbourne-i nyitányig. „Valószínűleg a Mercedes és a Ferrari hozzáállása is hasonló lesz" – mondta. „Nem tudom elképzelni, hogy két hónap alatt mindent kijátszották."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!