Vágólapra másolva!
A Hondáé nem működik, átmenetileg az F1-es hibrid rendszerek terén már tapasztalt csapat segíti ki őket.

Kétszer is nekifutott a Honda az F1-es erőforrásának MGU-K egységében csődöt mondott tömítés kijavításának a múlt heti tesztek során, de hiába tervezték kétszer is újra a szóban forgó alkatrészt, egyelőre nem találtak kielégítő megoldást arra, hogy tartósan megbízhatóvá tegyék.

Erre nem is volt sok esélyük, mert az Autosport információi szerint ilyen jellegű gondokkal a többi motorgyártó is szembesült a jelenlegi V6-os hibrid turbómotorok bevezetésekor, és a lapnak egy névtelen szakember úgy nyilatkozott, hogy „nincs gyors megoldás” a hibára.

Balesete előtt Alonso többet tudott menni a McLarennel, de ő sem eleget Forrás: AFP

A brit lap úgy értesült, hogy a McLaren ezért egy saját fejlesztésű alkatrészt vet be a csütörtökön kezdődő teszten, amit a KERS 2009-es bevezetése óta szerzett tapasztalataikat felhasználva alkotnak meg. A wokingiak továbbra is a Honda MGU-K egységét építik be az MP4-30-ba, de a saját tömítésükkel, és egészen addig ezt fogják használni, amíg a japán gyár stabil megoldást nem talál a problémára.

A sorozatos meghibásodások miatt Jenson Button a barcelonai teszt nyitónapján csupán 21 kört tett meg, másnap pedig Fernando Alonso kénytelen volt csökkentett módban használni az autót. Szombaton és vasárnap is az elromló tömítés, valamint Alonso rejtélyes balesete hátráltatta a munkát.

Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke Barcelonában elismerte, hogy csupán a tervezett programjuk felét tudták teljesíteni eddig, és a statisztikák rámutattak, hogy mindössze negyedakkora távot tettek meg, mint a világbajnoki címvédő Mercedes.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!