A mezőny talán legjobb versenyzője csatlakozott a McLarenhez Jenson Button csapattársaként, a 2009-es világbajnok viszont nem tart Fernando Alonso érkezésétől, hanem lehetőséget lát a helyzetben.
„Szerintem minden pilóta versenyképes csapattársat akar maga mellé” – idézte Buttont a spanyol AS sportnapilap. „Az mindig jót tesz, ha lehet látni, mire képes a másik srác, mik az erősségei és a gyengeségei, különösen, ha egy olyan tapasztalt valakivel lehet együtt dolgozni, mint Fernando.”
Button a világbajnoki cím megnyerése után 2010-ben szerződött a McLarenhez, amit akkoriban Lewis Hamilton csapataként tartottak számon. Sokan úgy vélték, hogy Button elveszti majd a párharcot az akkor még egyszeres bajnokkal szemben, de végül kiegyenlített küzdelem alakult ki közöttük. Button úgy véli, Alonsóval is jól meglesznek.
„Ő egy kétszeres világbajnok, olyan régóta van itt, mint én, számos csapatnál versenyzett már, úgyhogy az érkezése szerintem hatalmas lökés számunkra. Mindig is azt mondtam, hogy a legjobb versenyzőket akarom magam mellett tudni, és nagyon szeretném, ha Fernando lehetne a csapattársam. Erre tessék, ezt is megéltük. Jó együttműködés lesz, biztos vagyok abban, hogy a közös munka jól fog menni.”
Nem indult zökkenőmentesen Button és Alonso éve a McLarennél, mivel a Honda erőforrás egyelőre gyermekbetegségekkel küzd, ami alaposan visszavetette az új autóval megtehető távot. A motor a szezon során is további galibát fog okozni, főleg azután, hogy az idén már engedélyezett az idény közbeni fejlesztés is.
„Ez már tavaly is fejfájást okozott, de idén még bonyolultabb lesz a helyzet” – nyilatkozta Eric Bouller, a McLaren csapatfőnöke a Motorsport.com-nak. „Való igaz, hogy négy felhasználható motorral, és egy szezon közben érkező fejlesztési csomaggal nagyon óvatosnak kell lennünk a megtett körök menedzselése terén, különösen a pénteki napokon.”
Ennek az elsődleges oka, hogy a fejlesztések révén feltételezhetően egyre javuló teljesítményű motorok használatával 2015-ben már nem lehet „büntetlenül” visszatérni egy korábban használt erőforrásra, mert az gyaníthatóan lassabb lesz az éppen aktuálisan használt változatnál.
A csapatok ezért valószínűleg mindent megtesznek majd annak érdekében, hogy egy fejlesztési lépcső előtt teljesen elhasználják egy adott motor élettartamát, viszont az új változatot is csak akkor vethetik be, ha az 5 versenyen belül nem romlik el javíthatatlanul.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!