Vágólapra másolva!
Bár a jerezi teszt nem sikerült fényesen számukra, ezúttal távolról sincsenek akkora bajban, mint egy évvel ezelőtt.

Emlékezetes, hogy a Red Bull számára milyen katasztrofálisan indult a tavalyi előszezon: az első teszt négy napját jóformán végig a garázsban töltötték a Renault hajtásláncának gyerekbetegségei, valamint a motor túl szűk beépítéséből eredő hűtési problémák miatt. Habár látszólag az idén sem kezdtek lényegesen jobban, mert Jerezben ismét sok gondjuk volt, most mégsem aggódtak.

„Sokkal pozitívabban indítottunk, mint tavaly. Igen, akadt pár problémánk, de távolról sem olyan alapvetőek, mint egy évvel ezelőtt, amikor az autónk képtelen volt tisztán futni, vagy túlmelegedett, esetleg felgyújtotta magát!" – idézi a Red Bull honlapján közölt interjú a csapat főnökét, Christian Hornert. „Felmerült ugyan néhány jelentéktelen gond, a tesztünk azonban így is sokkal inkább úgy zajlott a tizenkét hónappal ezelőttihez képest, ahogy kellett."

„Az RB11 és az RB10 között a legnagyobb különbség a hajtásláncban rejlik. A Renault rendkívül keményen dolgozott rajta, de óhatatlanul akadnak váratlanul felmerülő apróságok" – utalt Horner az ERS-hez tartozó fémtengelyre, amely Jerezben behatárolta a Red Bull által megtehető etapok hosszát.

A Red Bullnál nem esnek pánikba Forrás: AFP/Cristina Quicler

A legjobb köridőket a Ferrari érte el, míg a sebességadatok a Mercedes fölényére utaltak, Horner szerint azonban egyelőre nehéz bármit kiolvasni az eredményekből. „Tavaly is Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb a nyitónapon, mégsem tudták megtartani a formájukat a szezonra, úgyhogy nincs sok értelme foglalkozni az időkkel" – vélte Horner. „Mi sem törődünk túlzottan azzal, hogy mit csinálnak a többiek, inkább magunkra koncentrálunk."

Horner hozzátette: a Red Bull célja Barcelonában az lesz, hogy „építsünk a jerezi tapasztalatokra, megoldjuk a felmerült gondokat, és folytassuk az autó fejlesztését Melbourne-re." Ahol egyébként Daniel Ricciardót tavaly annak ellenére dobogós helyen intették le, hogy a Red Bull a teszteken egyetlen versenyszimulációt sem teljesített hibátlanul.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!