Vágólapra másolva!
A látszat ellenére csak szokványos apróságok hátráltatták őket a jerezi teszten, és a hajtásláncuk az idénynyitóig még úgyis rengeteget fog változni.

A McLaren-Honda első két nyilvános tesztje látszólag katasztrofálisan sikerült: miután múlt novemberben, Abu-Dzabiban két nap alatt csak 5 kört tudtak megtenni, legutóbb, Jerezben is csupán 79-et – feleannyit, mint a Mercedes az előszezon legelső napján. Az MP4-30 szinte állandóan a garázsban vesztegelt, és a köridők tanúsága szerint akkor is csökkentett módban üzemelt, amikor végre kiment a pályára. Jenson Button 1:27.660-as legjobbja, amit szerdán ért el, 6,8 másodperccel maradt el a teszthetet az élen záró Ferrari idejétől.

A McLaren sportigazgatója, Eric Boullier ennek ellenére azt mondta, elégedetten távoznak Jerezből, ahol a tervezett feladatlista legalább felét kipipálták. A Honda sportprogramját irányító Jaszuhisza Arai is egyetért vele, és úgy véli, jó úton haladnak. „Nem ütköztünk komolyabb problémába" – nyilatkozta az Autosportnak. „A motorunk nagyon szűken van beépítve az autóba, de néhány kérdésre már választ kaptunk."

A Hondának a teszt négy napja alatt a szenzorokkal, az olajszinttel, a hűtővízzel és a benzinszivattyúval is akadtak gondjai, ezek azonban Arai szerint nem voltak veszélyesek, és a március 15-i idénynyitóig még úgyis több fejlesztési lépcsőt terveznek.

Sok, de apró probléma hátráltatta a McLarent Jerezben Forrás: McLaren

„Sokféle nehézséggel szembesültünk a héten, de mindet meg fogjuk oldani a következő, barcelonai tesztig, amikor újra pályára lépünk" – ígérte Arai. „Az új motorunk jobb lesz, lépésről lépésre haladunk. Bizonyos alkatrészek már abban is ugyanazok lesznek, mint a végső specifikációban, de nem az összes."

„Még mindig sok az olyan, amely tesztelési céllal készült. Az utolsó változatot közvetlenül Melbourne előtt fogjuk megépíteni."

A Ferrarival, a Renault-val és a Mercedesszel ellentétben a Honda február 28-ig teljesen szabadon, korlátozások nélkül változtathat a motorján – utána, a szezon közben viszont csak a másik három gyártó által meghagyott fejlesztési zsetonok átlagából gazdálkodhat majd.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!