Vágólapra másolva!
A határokat feszegették, de nem érték őket kellemetlen meglepetések Jerezben. Úgy érzik, jól játszották ki a fejlesztési zsetonjaikat.

Miután a Lotus átpártolt a Mercedeshez, a Caterham pedig megszűnt, a Renault-nak 2015-re csupán két ügyfele maradt: a Red Bull és a Toro Rosso. A jerezi teszthéten a két csapat közül az utóbbi haladt jobban, köszönhetően annak, hogy csak a Mercedesnél és a Saubernél teljesített kevesebb kört.

A Red Bull különféle problémák miatt alig feleannyit tett meg a négy nap alatt, s bár a Renault-nál nem titkolták, hogy az ERS vízpumpájához tartozó filléres tengely konstrukciós hibája korlátozta az etapjaik hosszát, úgy látják, a tavaly óta elvégzett fejlesztéseik helyesnek bizonyultak.

A Renault sportprogramjának ügyvezetője, Cyril Abiteboul elismerte, hogy az erőviszonyokat nehéz felmérni, de azt állította: a saját maguk által kitűzött célokat elérték. „Igen, akadt pár gondunk, kellemetlen meglepetés azonban egy sem volt köztük" – mondta. „Többnyire abból adódtak, hogy az F1-es csapatok példáját követve a tervezéssel kapcsolatos minden döntést igyekeztünk az utolsó pillanatban meghozni, hogy előtte a lehető legtöbb információ álljon a rendelkezésünkre."

A Red Bull Jerezben sok gonddal küszködött Forrás: Red Bull

Abiteboul hozzátette, hogy a Renault motorja az idénynyitó előtt még többlépcsős fejlesztésen fog átesni. Akárcsak ő, a cég vezető versenymérnöke, Rémi Taffin is úgy vélte: elérték a kitűzött, „rámenős" céljaik zömét.

„Különösen az akkumulátort vetettük alá a lehető legkeményebb terhelésnek, de Barcelonában még a többi részegység határait is ki kell puhatolnunk, hogy tudjuk, mennyit hozhatunk ki belőlük" – magyarázta Taffin. „Ott már többet akarunk foglalkozni a hajtáslánc teljesítményével is, és a melbourne-ihez közelebb álló specifikációt vetünk majd be, közben persze ügyelve a megbízhatóságra."

Taffin elárulta, hogy a Renault átszervezte a pálya melletti stábját is, kirendelve egy külön szakembert az összes motorjuk teljesítményének közös felügyeletére.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!