Vágólapra másolva!
Bernie Ecclestone várhatóan új motorformula bevezetését fogja javasolni az F1-es Stratégiai Munkacsoport csütörtöki ülésén. Jean Todt, az FIA elnöke viszont a szabályok stabilitását tartja elfogadhatónak. A Mercedes motorguruja szerint a jelenlegi erőforrások is simán elérhetik az 1000 lóerőt.

Szinte mindenki lelkesedik az 1000 lóerős motorok visszatérésének gondolata iránt a Forma-1-ben, de az érdekeltek várhatóan teljesen más eszközökkel érnék el a teljesítmény, és sokak szerint ezáltal az izgalmak növekedését is.

Csütörtökön Párizsban találkoznak az F1-es Stratégiai Munkacsoport tagjai, és Bernie Ecclestone 2017-től állítólag egy teljesen új motorformula bevezetését javasolja.

A jelenlegi „erőforrások jók, csodálatos mérnöki megoldások, de nem valók a Forma-1-be” – mondta Ecclestone a Forbes-nak. Az olasz La Gazzetta dello Sport szerint a brit üzletember egy 2,2 literes V8-as biturbo erőforrást szeretne látni a jelenlegi 1,6 literes V6-osok helyett.

Sokkal erősebb is lehetne Forrás: Mercedes

A döntéshozókat néhány hónapja megcsapta a ’80-as évek nosztalgiájának szele, amikor 1000 lóerő fölötti teljesítményű autókkal versenyeztek a pilóták, a széles gumiknak köszönhetően a jelenleginél látványosabban, veszélyesebben száguldva a pályán. De az álomhatár átlépéséhez a Mercedes szerint nincs feltétlenül szükség új konstrukcióra, tekintve, hogy már a jelenlegi V6-os turbók csúcsteljesítménye is 850 lóerő fölött lehet.

„A V6-os turbók elméleti maximális teljesítménye, amennyiben 100%-os hatásfokkal visszanyernénk a hőenergiát, 1630 lóerő lenne. Ez a tökéletesség, és mi erre is törekszünk” – nyilatkozta Andy Cowell, a Mercedes motorguruja a Speed Weeknek.

Akik nem akarnak többet költeni

Noha az F1-es Stratégiai Munkacsoport döntése után az FIA már csak korlátozott jogkörökkel bír a szabályalkotási folyamatban, Jean Todt, a nemzetközi szövetség elnöke a jelenlegi technikai környezet mellett tette le a voksát.

„Nyitott vagyok bármilyen konstruktív javaslatra, amennyiben biztosítjuk a technikai szabályok stabilitását” – idézte Todtot az f1news.ru. „Azt tartanám normális fejlődésnek, ha lehetséges lenne a motorerő növelése a jelenlegi szabályok mellett.” Ez technikailag egyáltalán nem lehetetlen: az üzemanyag-átfolyási korlát eltörlésével például könnyen megoldható lenne.

Jelentős változások szükségszerűségére hívta fel a figyelmet Ron Dennis, a McLaren csoport elnöke is. A technológiai birodalom első embere szerint más út nem képzelhető el, ha úgy akarják megreformálni az F1-et, hogy az olcsóbb is legyen.

Jelentős változás jön? Forrás: AFP/Cristina Quicler

„Amennyiben megváltoztatjuk az F1-et, azt drámai mértékben kellene tennünk" - figyelmeztetett. „2017-re kellene drámaian átalakítanunk, hogy olcsóbb legyen, mert ha már 2016-ra megpróbálnánk, a költségek elszabadulnának, holott spórolni is szeretnénk.”

Üdvözölte az erős autók gondolatát Pat Symonds is, a Williams technikai igazgatója is, de közölte, hogy szerinte messze nem ez a Forma-1 legnagyobb problémája.

„Nekem tetszik az 1000 lóerős motorok ötlete, szeretem a látványos autókat” – mondta. „Viszont azt is szeretem, ha sokkal több autó van a rajtrácson, és ennek kellene lennie az elsődleges szempontunknak: hogy jól menjen az üzlet, és ezt a közönség is látni akarja.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!