Vágólapra másolva!
Erre figyelmeztet az imolai pálya igazgatója, aki szerint figyelembe kell venni a megváltozott gazdasági viszonyokat. A mexikói pálya felújítása egyelőre a tervek szerint zajlik.

Az imolai pálya igazgatója szerint a Forma-1 jó úton halad afelé, hogy az irreálisan magas rendezési díjak miatt több legendás helyszínét elveszítse. Idén előfordulhat, hogy a Német Nagydíjat sem a Nürburgringen, sem Hockenheimben nem tudják megrendezni, és az Olasz Nagydíj jövője is komoly veszélybe került, miután a monzai pálya főnökei kijelentették, ilyen magas összegért nem ragaszkodnak az F1-hez.

Az évtizedekig állandó nagydíjhelyszínnek számító Franciaországban 2008-ban rendeztek utoljára futamot, cserébe viszont egyre több ázsiai ország kap rendezési jogot. A futamot 2006 után elvesztő imolai pálya főnöke, Pietro Benvenuti az f1web.it-nek elmondta, a tendencia a jövőben is folytatódhat.

„A jelenlegi helyzetben egyik pálya sem tudja fizetni a költségeket jelentős politikai támogatás vagy egy nagylelkű szponzor nélkül" – nyilatkozta. „Szerintem a Forma-1-nek át kellene gondolnia ezt a helyzetet, és figyelembe kell venniük, hogy a gazdasági körülmények megváltoztak. Fennáll a kockázata, hogy hamarosan egy sem marad azok közül a pályák közül, amelyek segítettek megalkotni a Forma-1 mítoszát."

Elképzelhető, hogy hamarosan Monzától is búcsúzik az F1 Forrás: AFP

Benvenuti elárulta, Imola újra megkapta azt a licencet az FIA-tól, amely alapján akár Forma-1-es futamot is rendezhetnének, de erre a közeljövőben biztosan nem kerül sor. „Nem az infrastruktúrával van baj, hanem a nagydíj megrendezésével járó költségekkel" – mondta.

Jól halad a mexikói pálya építése

2015-ben egy új helyszín csatlakozik a Forma-1-es versenynaptárhoz, Mexikó 23 év után ismét futamot rendezhet. Az országban korábban már rendeztek 15 nagydíjat, az utóbbi hetet a mexikóvárosi Hermanos Rodríguez pályán. A 2015-ös versenyre ezt a pályát újítják fel és alakítják át, és a hírek szerint jól haladnak a munkálatok.

„A bokszutcát már lerombolták" – mondta az EFE hírügynökségnek a pálya igazgatója, Christian Epp, aki a modern F1-es pályákat tervező Hermann Tilke vállalatával dolgozik együtt. „Ennek a területnek körülbelül a 60 százaléka elkészült, félúton járunk a munkával."

„Március elején az új aszfaltot is elkezdjük lefektetni, ez várhatóan július végéig fog eltartani" – tette hozzá Epp, majd azt is elárulta, az új sajtóközpontot a jövő héten kezdik el építeni. A futamot az USA és a Brazil Nagydíj között, november 1-jén rendezik majd.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!