Vágólapra másolva!
A Q3-ba mindenképpen be akar jutni a Ferrari az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon, de a dobogót nem tartják reálisnak. A szezon során szeretnének közelíteni az élmezőnyhöz, amihez talán egy korábbi alapember támogatására is számíthatnak. 

A Ferrari ügyeivel kapcsolatban jól értesült olasz szakújságíró, Leo Turrini arról számolt be a Quotidiano olasz autós portálon vezetett blogján, hogy a Scuderia óvatosan közelít az idénynyitó Ausztrál Nagydíjhoz, a csapatvezetés visszafogott elvárásokat fogalmazott meg az eredményekkel kapcsolatban. Turrini szerint „a minimális cél a Ferrari számára Melbourne-ben, hogy szombaton mindkét autójuk bejusson a Q3-ba", míg „a maximális cél, bár elég valószerűtlen, a dobogó elérése lehet."

Vettel és Räikkönen eleinte a dobogóban sem reménykedhet a Ferrari menedzsmentje szerint Forrás: AFP

Az olaszok teljesen új vezérkarral, és a legtöbb részleg élén új vezetővel kezdik meg a 2015-ös szezont. Fontosabb pozícióban gyakorlatilag csak a főtervező, James Allison, és az egyik pilóta, a tavaly igen gyengén teljesítő Kimi Räikkönen maradt a csapatnál, így a vállalat októberben kinevezett elnöke, Sergio Marchionne is a szezon utolsó szakaszára vár felzárkózást a Scuderiától.

Byrne ismét munkában?

Szintén Turrini írt arról, hogy a hátrány ledolgozásához a Ferrari a Schumacher-korszak egyik alapemberét, Rory Byrne-t is megnyerheti. A dél-afrikai tervezőzseni először a Benettonnál dolgozott együtt Michael Schumacherrel, majd a német távozásakor visszavonult, de a maranellói vezérkar hívására 1997-ben visszatért, hogy aztán a 2000 és 2004 között verhetetlen autók tervezésének egyik központi alakja legyen. Az autói összesen 99 futamot nyertek, ezzel Adrian Newey és Colin Chapman mögött ő az F1 történetének harmadik legsikeresebb tervezője.

Byrne 2006-ban vonult vissza ismét. Feladatkörét akkor a tavalyi világbajnok Mercedest is tervező Aldo Costának adta át, de a hírek arról szóltak, hogy a 2014-ben kudarcot vallott Ferrari F14 T kifejlesztésében ismét szerepet vállalt. Turini szerint „igaz, hogy a ragyogó dél-afrikai soha sem vágta el a köldökzsinórt" Maranellóval, ahol most James Allison munkáját segíti. „Az mindenképpen jó jel, hogy ilyen közel van Allisonhoz" – írja Turrini.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!