Vágólapra másolva!
Az elnök szerint a szezon közbeni motorfejlesztések és az átszervezés miatt egyre jobb lehet az autójuk 2015-ben. Az F1-es eredmények az utcai autók eladását is befolyásolják, ezért volt szükség a változásokra.

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne elismeri, hogy csúszásban vannak a 2015-ös autójuk tervezésével, mégis bizakodva várja az új idényt a szinte teljesen átszervezett istálló élén. Szerinte az olaszoknak nagy segítség lesz, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) engedélyezte a motorok szezon közben fejlesztését, és az utóbbi hónapokban lezajlott átszervezés eredményei is láthatóak lesznek.

„Kis csúszással kezdjük a szezont, mert az új autó tervezését késve kezdtük el" – nyilatkozta Marchionne egy detroiti sajtótájékoztatón. „Mégis nagyon érdekes idényre számítok, hiszen a motorfejlesztést nem kell az első futam előtt befagyasztani."

Az elnök szerint a Ferrari autója „az év előrehaladtával egyre jobb lesz", és komoly reményeket fűz az új csapatfőnök, Maurizio Arrivabene és a 2013-ban érkezett technikai igazgató, James Allison munkájához is. „Az új csapatfőnök a karrierje nagy részét az autóversenyzésben töltötte, és most nagyon keményen dolgozik" – mondta Marchionne. „A technikai fejlődésünkért pedig Allison lesz a felelős, tehát a csapatunk már megvan."

Az elnök szerint 2014-ben katasztrofálisan szerepelt a Ferrari Forrás: AFP

Muszáj volt változtatni

A Ferrari az elmúlt idényben két csapatfőnököt küldött el, számos neves mérnöknek kellett távoznia, és az átszervezés áldozata lett az előző elnök, Luca di Montezemolo is. Marchionne szerint elkerülhetetlen volt, hogy leváltsák a csapat kulcsembereit, hiszen a 2014-es idényük „katasztrofálisan" alakult: egyetlen versenyt sem nyertek, és a dobogóra is mindössze kétszer állhattak fel.

„Luca remekül vezette az üzletet 23 éven keresztül, de 2008 óta nem voltunk világbajnokok a Forma-1-ben" – mondta Marchionne. „Szerintem a vállalatok hajlamosak egy idő után ellustulni. Itt volt az ideje, hogy változtassunk."

Az elnök rámutatott, hogy a pályán mutatott gyenge eredmények az utcai autók eladását is negatívan befolyásolhatják. „Ez az üzletágunk egyelőre rendkívül jól teljesít, de Ferrari sikereinek középpontjában mindig a Forma-1-es pályákon nyújtott teljesítmény áll" – magyarázta. „Ha ezen a téren nem tudunk jól szerepelni, az előbb-utóbb az egész márkára káros hatással lehet. Ezért kénytelenek voltunk beavatkozni."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!