Vágólapra másolva!
Egy brit és egy jelenleg ismeretlen eredetű vállalkozás is F1-es autót fejleszt, amelyekkel nem versenyezni akarnak, hanem a fiatal pilótáknak kínálnának költséghatékony alternatívát a szuperlicenc megszerzéséhez.

A 2016-os Forma-1-es szabványoknak megfelelő autó kifejlesztésén dolgozik a brit Perrinn nevű vállalat, valamint tőlük függetlenül egy másik, egyelőre ismeretlen cég valahol Európában, értesült a Racecar Engineering című szaklap. A két projekt célja, hogy a feltörekvő versenyzők számára elérhetők legyenek olyan kortárs autók, amelyekkel teljesíthetők az FIA által kötelezően előírt, minimum 300 kilométeres tesztek, de a csapatok által kínáltnál jóval kevesebb pénzért.

A szabályok szerint a csapatok csak 2011 után épített, de kétévesnél nem fiatalabb autókkal tesztelhetnek szabadon, így a világbajnokság résztvevői aktuális versenyautót nem is tudnak biztosítani az újoncok számára, bár jövőre már elérhetővé válik a tavaly óta használt V6-os hibrid technológia. A brit projektet vezető Nicolas Perrin szerint számos lehetőség nyitott előttük a jövőben.

A szuperlicensz megszerzéséhez kortársnak számító F1-es autóval kell tesztelni Forrás: Red Bull

„Ez nem hivatalos Forma-1-es autó lesz, hanem olyan, amely teljes mértékben megfelel az F1 technikai szabályainak" – jelentette ki Perrinn, aki szerint egy aktív versenycsapat költségvetésének töredékéből is lehet autót építeni. „Mi nem vagyunk a Forma-1 résztvevői, és nem is szándékozunk azzá válni. Így viszont nagyon sok lehetőségünk van: segíthetjük a motorfejlesztéseket, vagy fiatalok tesztelhetnek az autónkkal, hogy megszerezzék a szuperlicencet, és felvegyék a modern F1 tempóját."

A Sportszabályzat szerint a fiatal pilótáknak az F1 szabályai szerint épült autóval kell tesztelniük a szuperlicenc megszerzéséhez, de azt nem köti ki, hogy az autónak indulnia is kell a világbajnokság futamain. Mivel a Perrinn és a másik projekt autója nem igényel majd folyamatos fejlesztéseket, rövid gyártási határidőket és globális logisztikát, valamint az amortizáció is lassabb lesz, az elkészítésük és az üzemeltetésük jóval olcsóbb lehet.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!