Vágólapra másolva!
Újabb négy versenyt még biztosan rendeznek a közönségkedvenc Spában, miközben Korea a várakozásoknak megfelelően eltűnt az idei versenynaptárból. Nico Hülkenberg így biztosan részt vehet a Sportautó Világbajnokság futamain is. 

Bár maga a verseny tavaly 7 millió euró veszteséget hozott, a Belga Nagydíjat nemzetgazdasági szempontból előnyösnek tartják, ezért Jean-Claude Marcourt gazdasági miniszter engedélyezte a Forma-1-es szerződés meghosszabbítását, írja a francia nyelvű belga La Libre napilap. A tudósítás szerint további befektetések a szerződés időtartama alatt nem szükségesek Spában, mivel az FIA elégedett a pálya jelenlegi állapotával.

A Belga Nagydíj is egy az általában veszélyeztetett európai helyszínek közül, gyakran felmerül, hogy a versenyt egy esetlegesen visszatérő Francia Nagydíjjal váltva, csak kétévente rendezzék meg, és korábban anyagi problémák is nehezítették a szervezést. A folyamatosan gyarapodó keleti és amerikai helyszínek is veszélyt jelentenek az európai pályára.

Korea mégsem tér még vissza

Az egyik ilyen az idei versenynaptárba meglepetésre visszahelyezett Koreai Nagydíj, ami a várakozásoknak megfelelően a legfrissebb változatban már nem szerepel, így az április 19-én zajló Bahreini Nagydíj, és a május 10-i Spanyol Nagydíj között hosszabb szünet lesz.

Az előző változat tavalyi megjelenésekor általános megdöbbenést okozott Korea esetleges visszatérése, mert bár felmerült, hogy a kudarcba fulladt jeongami verseny egykori promótere Szöul utcáira visszacsábítaná a világbajnokságot, azt még a szervezők is kizártnak tartották, hogy erre már 2015-ben sor kerülhet.

Koreát végleg törölték az idei versenynaptárból Forrás: AFP

Bernie Ecclestone korábban arra utalt, hogy jogi okokból kellett szerepeltetnie Koreát a naptárban, és az is felmerült, hogy a helyi szervezőkre akart valamilyen nyomást gyakorolni. Bennfentesek azt sem tartották kizártnak, hogy Ecclestone az idén szigorodó motorszabályokat akarta volna kijátszani azzal, hogy 21-re növeli a versenyek számát, ezzel egy további felhasználható motort ad a csapatoknak, majd törli a versenyt a naptárból, ezt viszont az FIA nem támogatta.

A döntés a csapatok logisztikai menedzserei mellett Nico Hülkenberg és a Porsche sportautó csapata számára kedvező, mert a német pilóta így F1-es kötelezettségei mellett részt tud venni a május 2-án zajló spái 6 órás versenyen, ami a június közepén rendezendő Le Mans-i 24 órás főpróbája lesz számára.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!