Vágólapra másolva!
Három kérője is van a Caterham maradványainak, és a Marussia alapítója sem tett le a csapat megmentéséről. Ha azonban februárig nem rendeződnek a viszonyok, a két istállónak örökre vége lehet. 

Továbbra is zajlanak a tárgyalások a Caterham megmentéséről, állítja a csapat csődbiztosa, Finbarr O'Connell, aki ugyanakkor figyelmeztetett, hogy kezdenek kifutni az időből. Korábban azt nyilatkozta, hogy még tavaly karácsonyig szeretné lezárni a csapat értékesítését, de ez nem sikerült neki, pedig potenciális vevők is vannak a láthatáron.

„Az egyik érdeklődő egy milliárdos, aki önmaga lépne be az F1-be, hogy népszerűsítse a termékeit, a másik kettő pedig autóipari szereplő" – mondta a Press Associationnek. „Rendelkeznek a szükséges anyagiakkal, ha úgy döntenek, hogy beszállnak. Ez viszont nehéz befektetői döntés. A Forma-1 annyira költséges, hogy az emberek nem állnak sorba a részvételért. Nagyon kevesen engedhetik meg maguknak."

A Caterham tovább küzd a túlélésért Forrás: AFP

„Ők viszont mindannyian ilyenek. Szeretném, ha kicsit gyorsabban tudnánk haladni, mert az időnk véges" - tette hozzá. "Úgy vélem, még a rendelkezésünkre áll ez a hónap, aztán annyi. Lehet, hogy belecsúszunk a következőbe, de legfeljebb akkor, ha már csak apróbb részleteket kell megoldani."

O'Connel kollégája, Henry Shinners közölte, hogy nem fogják finanszírozni a Caterham részvételét a teszteken, ha addig nem találnak vevőt. Így egyre valószínűbb, hogy ha meg is menekül, a csapat a 2014-es autó módosított változatát fogja használni.

Még a Marussiánál sem adták fel

A Caterham helyzeténél is borúsabb a Marussiáé. A banbury-i csapat vagyontárgyainak egy részét már decemberben árverésre bocsátották, a székházuk iránt pedig a Haas F1 érdeklődik, így lassan csupán az indulási joguk képvisel értéket. Ennek ellenére John Booth még nem adta fel, hogy megoldást találjon a krízisre.

„Még mindig van egy halvány remény, de iszonyúan késő van már" – nyilatkozta a Yorkshire Postnak az istálló főnöke. „Két hét áll a rendelkezésünkre, hogy tegyünk valamit, úgyhogy maradt némi esélyünk. Ígéretes tárgyalásokat folytatunk a potenciális befektetőkkel, sokan állnak pozitívan a dologhoz, de nagy kérdés, hogy történik-e valami. Pokolian sok, keményen dolgozó ember van a csapatnál, megpróbálunk minél többet megtartani közülük."

Még a Marussia sem adta fel Forrás: AFP

A Marussia legfőbb vonzereje az lehet, hogy öt év után először pontot tudtak szerezni, így megelőzték a Caterhamet, és mintegy 40 millió fontnyi pénzjutalomban részesülnek, ha nem mennek csődbe. A Daily Telegraph értesülései szerint viszont a csapat adósságai 31,4 millió fontra rúgnak, ebből 16,6 millióval a Ferrarinak, 7,1 millióval a McLarennek tartoznak.

„Ironikus, hogy nem tudunk majd hozzáférni a 40 millió fontos pénzjutalomhoz, ha a csapat bedől. pedig ez az összeg vonzó az esetleges befektetőknek. Mi majdnem öt évig kibírtuk pénzdíjak nélkül" – magyarázta Booth.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!