Vágólapra másolva!
Menedzsere, az egykori Benetton és Renault-főnök Flavio Briatore szerint Alonso ráunt arra, hogy a Scuderiánál mindig a következő autó versenyképességében bíztak. Egy olasz mérnök szerint a Ferrari új csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene által végzett átalakítások azonban célravezetőek lehetnek.

Az idei autó sikertelensége vezetett Fernando Alonso és a Ferrari szakításához, utalt erre a spanyol versenyző egykori menedzsere, Flavio Briatore. A Benetton és a Renault korábbi csapatfőnöke szerint a kétszeres világbajnoknak elfogyott a türelme, ezért az idei szezon kezdete előtt ultimátumot adott Luca di Montezemolónak, a vállalat azóta lemondatott elnökének.

„Volt egy gentlemen's agreement köztünk és Montezemolo között, hogy ha az autó nem hozza az eredményeket, akkor viszlát. Csak egy kézfogásra volt szükség" – nyilatkozta a La Gazzetta dello Sportnak. „Fernandónak elege lett a szokásos mondókából, hogy majd a következő autó győztes lesz."

Briatore szerint a Ferrarinak nem tett jót a 2014-es motorszabályok bevezetése, hiszen a 2007 óta befagyasztott motorokkal a Scuderia hajtáslánca még jól teljesített. Alonso az igazolásaival sem volt elégedett, tette hozzá az olasz.

„2013-ban a probléma nyilvánvalóan az aerodinamika volt, a motor terén (a Ferrari) fel tudott nőni az ellenfelekhez" – mondta. „Aztán jött ez a lépés az ismeretlenbe az erőforrásokkal."

Alonso ráunt a folyamatos ígérgetésre Forrás: Ferrari

Alonso jövőre visszatér a McLarenhez, ahonnan viharos körülmények között, mindössze egy szezon után távozott 2007-ben, de Briatore úgy véli, „az idő mindent megold." Cáfolta, hogy beleszóltak volna abba, ki legyen Alonso csapattársa Wokingban.

„Ez egy belső dilemma volt a szponzorokkal" – jelentette ki. „Mi viszont örülünk, hogy így alakult, mert (Jenson Button) remek srác, értelmes. Korábban már dolgozott Fernandóval az én egykori csapatomban" – utalt a Renault-ra 2001-ben és 2002-ben.

A McLarennél is van, aki a Ferrarinak drukkol

Alonso távozása egybeesett Maurizio Arrivabene kinevezésével, aki a kirúgott csapatfőnököt, Marco Mattiaccit váltotta. Ez már a sokadik átalakítás volt az idén a Scuderia testületében, de korántsem az utolsó, hiszen a szezon korábbi szakaszához hasonlóan az elmúlt hetek során is folyamatosan mondanak fel az elmúlt évek kudarcai miatt felelősnek vélt mérnököknek.

Az eltávolított szakemberek mellett természetesen új igazolások is vannak, köztük a Toro Rosso korábbi versenyzője, Jean-Eric Vergne, aki tesztpilótaként csatlakozott a híres csapathoz. Az idei szezon végéig vele dolgozott Luca Furbatto, a Toro Rosso volt főtervezője, aki mostantól Alonsóhoz hasonlóan a McLarennél folytatja a pályafutását.

„Vergne-nek három szezonnyi tapasztalata van, és a szimulátorban rengeteg időt töltött (Riccardo) Adamival, aki azóta Maranellóba ment, hogy (Sebastian) Vettellel dolgozzon" – mondta Furbatto a Ferrari ügyeivel kapcsolatban jól értesült Leo Turrini blogjának. „Kívülről nézve az a benyomásom, hogy Arrivabene felismerte, mire van szüksége a Ferrarinak. A versenycsapatnál zajló forradalom elég meggyőző."

Furbatto elmondta, hogy bár a McLarenhez igazolt, „tiszta szívből drukkol" a Ferrari sikeréért. Úgy véli, hogy a Maranellóban okozott jelentős felfordulás és a szerkezeti átalakítás meghozza majd a gyümölcsét.

„Meglátásom szerint jót tesz, ha egy olyan ember irányít, mint (James) Allison: ő az egyik legjobb szakember, beszél olaszul is, így megértik, amit mond" - utalt a Ferrari technikai igazgatójára. "Nekem úgy tűnik, hogy Arrivabene piramisszerű struktúrát alakít ki világos feladatkörökkel és felelősökkel. Ez jól hangzik, mert a letisztultság meghozza majd az eredményeket."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!