Vágólapra másolva!
Maranellóban kezdheti meg a 2015-ös szezont Bob Bell, a Mercedes volt technikai igazgatója, akit a Red Bull egyik topmenedzsere is követhet a Ferrarihoz. A következő idény kezdetéig további átszervezések várhatóak a Scuderiánál.

Olasz lapértesülések szerint nem ért véget a Ferrarinál zajló átszervezés, amelynek célja, hogy a kudarcba fulladt 2014-es szezon után a csapat újra visszatérjen az élmezőnybe. A tekintélyes La Gazzetta dello Sport arról ír, hogy a legendás istálló legújabb igazolása Bob Bell, a Mercedes volt technikai igazgatója lehet.

Bell már tavaly decemberben lemondott az idei világbajnokoknál betöltött tisztségéről, de áprilisig még Brackleyben dolgozott. A szerződéséből hátramaradt időszakban a Mercedes idén vergődő DTM csapatának adott tanácsokat. A brit aerodinamikai szakembert még Ross Brawn szerződtette 2011-ben, feladata az volt, hogy segítse a csapat szerkezetének kialakítását és a feladatok koordinálását, mindezt ugyanis jelentős szakmai tapasztalatára támaszkodva tehette meg.

Bob Bell még a Renault technikai igazgatójaként Michael Schumacherrel, Fernando Alonsóval és Jenson Buttonnal a 2005-ös San Marinó-i Nagydíj dobogóján Forrás: AFP/Damien Meyer

Bell egyike annak a kevés szakembernek, akik a McLaren dicsőséges, 1988-as szezonjából, valamint a Mercedes idei diadalmenetéből is kivették a részüket. Közben átmenetileg a Renault csapatfőnöke is volt, ahol a Ferrari jelenlegi főtervezőjével, James Allisonnal dolgozott együtt. A Ferrarinál formálisan valószínűleg Pat Fry-t váltja majd, aki a McLarennél töltött sikeréveket nem tudta megismételni a Scuderiánál.

A Red Bulltól is igazolnának

A Gazzetta úgy tudja, hogy a maranellói istálló aerodinamikai főnöke, Nikolas Tombazis szekere is kifele áll a csapattól. A görög származású szakember még a Schumacher-korszakban kezdte a pályafutását a Ferrarinál, megjárta a McLarent is, majd visszatért Maranellóba. Ám az elmúlt évek sikertelensége után úgy hírlik, házon belüli helyettesét, Simone Restát léptetnék elő a helyére, Tombazis szerződését azonban egyelőre nem tudták felbontani.

Eközben az Omnicorse arról számolt be, hogy a Red Bull vezető tervezője, Rob Marshall is megcélozhatta a Ferrarit, miután csapatánál őt tették felelőssé azért, hogy a túlságosan hajlékony első vezetőszárny miatt a Red Bull mindkét autóját kizárták az Abu-Dzabi Nagydíj időmérő edzéséről. Dr. Helmut Marko, a csapat tanácsadója amatőr hibának minősítette az esetet.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!