Vágólapra másolva!
Német sajtóértesülések szerint hiába szerepel a futam a 2015-ös versenynaptárban, megrendezni biztosan nem fogják. Ecclestone a Mercedes ellenfeleinek segítene a 21 futamos bajnokság kihirdetésével.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán tette közzé a 2015-ös Forma-1-es versenynaptárat, amelyben meglepetésre a Koreai Nagydíj is helyet kapott. Az ázsiai versenyt 2010 és 2013 között négy alkalommal rendezték meg a jeongami pályán, a nagydíj azonban évről évre veszteséges volt, és idén már nem is látogatott el Koreába a mezőny. Noha a verseny rendezői tavaly kijelentették, hogy a jövőben mindenképpen szeretnének visszatérni a Forma-1-be, senki nem gondolta volna, hogy ez ilyen hamar sikerülhet nekik.

A Motorsport-Total.com információ szerint nem csoda, hogy mindenki meglepődött, amikor a Koreai Nagydíj – bár megcsillagozva, tehát meg nem erősített helyszínként – megjelent a jövő évi versenynaptárban. A német szaklap szerint maguk a koreaiak sem tudtak róla, hogy jövőre versenyt kellene rendezniük, a nagydíj állítólagos visszatérése ugyanis csak egy trükk, amelyet Bernie Ecclestone eszelt ki.

A Koreai Nagydíj a tavalyi idény után került ki a versenynaptárból Forrás: AFP

„Erről minket nem értesítettek" – nyilatkozta a koreai szervezők részéről egy meg nem nevezett forrás az AFP hírügynökségnek. A versenynek már a május eleji időpontja is gyanús, a tervek szerint ugyanis egy héttel az első európai futam, a Spanyol Nagydíj előtt rendeznék meg, ami logisztikai szempontból nagyon nehéz feladat elé állítaná a csapatokat.

A Motorsport-Total.com úgy tudja, Ecclestone intézte el, hogy a Koreai Nagydíj bekerüljön a versenynaptárba, mégpedig azért, hogy így segítsen a Mercedesszel rivalizáló motorgyártóknak, a Ferrarinak, a Hondának és a Renault-nak. A szabályok szerint ugyanis a következő idényben minden versenyző legfeljebb négy erőforrást használhatna büntetlenül, eggyel kevesebbet, mint idén. Mivel 2014-ben is több versenyzőt kellett megbüntetni a hatodik motor felhasználása miatt, valószínűnek tűnik, hogy jövőre még több probléma adódna a motorcserékből.

Itt jön a képbe a Koreai Nagydíj állítólagos visszatérése: a szabályok ugyanis kimondják, hogy ha a versenynaptár eredeti verziójában húsznál több verseny szerepel, akkor jövőre is 5 motort lehet majd felhasználni. Hiába nem fogják tehát megrendezni a koreai versenyt, mivel a szerdán kiadott naptárban 21 nagydíj szerepel, az előírások szerint ismét 5 hajtáslánccal gazdálkodhatnak majd a csapatok.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!