Vágólapra másolva!
A legfrissebb hírek szerint nem megalapozatlanul bocsátotta el szakkommentátori állásából Rubens Barrichellót a TV Globo. A brazil versenyző majdnem visszatért a Forma-1-be a közben csődbe ment Caterhammel, ahol az utolsó három futamon Kamui Kobajasit váltotta volna. 

A 2011-es szezon végén a Forma-1-ből kiszorult Rubens Barrichello segíthetett volna az anyagi gondokkal küzdő Caterham istállónak, hogy az talpon maradjon. A brazil versenyző a korábbi hírek szerint szakkommentátori tevékenységét arra használta, hogy ismét ülést találjon magának az F1-ben, és a Caterham vállalta is volna, hogy az utolsó három futamra, az USA Nagydíjra, a Brazil Nagydíjra és Abu-Dzabira versenyzői ülést adjon neki, Kamui Kobajasi helyén.

„Barrichellót indítottuk volna az utolsó három versenyen" – erősítette meg az értesülést a Caterham egy meg nem nevezett tagja Adam Cooper szakújságíró blogjának. „Szponzorációnk is volt hozzá, minden a jó irányba haladt. Fantasztikus lett volna az F1 számára."

Barrichello a Ferrarinál, Schumacherrel és Montezemolóval Forrás: AFP/Vincenzo Pinto

A brazil pilóta minden idők legtapasztaltabb F1-es résztvevője, 2011-es távozása után az IndyCarban és a DTM-hez hasonló Stock Car Brazil bajnokságban is szerencsét próbált. Emellett nem tett le a visszatérésről sem, mert szerinte a 2011-es szezon végén nem tudta lezárni F1-es pályafutását.

„Nagyszerű lett volna még egyszer a saját közönségem előtt versenyezni, és tisztességesen elbúcsúzni tőlük" – nyilatkozta Barrichello.

A Caterham csődje nincs összefüggésben a Forza Rossával

Szintén a Caterhamhez kapcsolódik a hír, hogy a csapat csődje és a háttérben formálódni látszó román F1-es projekt, a Forza Rossa nincs összefüggésben egymással. Ezt állítja legalábbis Colin Kolles, aki mindkét projektben tanácsadóként dolgozott. Noha a Caterham összeomlása kapcsán nyilvánosságra került bírósági ügyiratokban a Kolleshoz hasonlóan román származású Constantin Cojocar arra utalt, hogy a papíron általa irányított Caterham Sports Ltd. (CSL) tervezhette volna a Forza Rossa autóját is, Kolles szerint ez nem lehetséges.

„A Caterham problémáinak semmi köze a Forza Rossához" – jelentette ki Kolles. „Ez két különböző, egymástól elszigetelt ügy. Az a probléma, hogy néhányan úgy gondolják, az adminisztratív helyzet miatt van valami kapcsolat a Forza Rossával, holott nincs."

„A CSL a náluk rendelkezésre álló tudásbázissal talán felhasználható lett volna egy új F1-es projekthez, mert a szellemi tulajdon közvetlenül nem értékesíthető. Még az sem lehetséges, hogy az egyik résztvevő szellemi tulajdont adjon át egy másiknak, ez csupán korlátozott mértékben valósulhat meg."

Adam Cooper szerint a Forza Rossa nem nyújtott be nevezést a 2015-ös világbajnokságra, de a szabályok lehetőséget adnak arra, hogy ezt akár később is megtegyék. Cojocar bírósági vallomása alapján a román csapat korábban szándéknyilatkozatot kapott, amelyben tájékoztatták őket, hogy részt vehetnek az F1-ben. Arról egyelőre nincs hír, hogy mi lesz a csődbiztosok által életben tartott Caterham csapat sorsa, miután a leafieldi istálló az USA Nagydíj előtt kénytelen volt visszalépni a részvételtől.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!