Jövőre a szezon közben is lehetőség nyílhat motorfejlesztések megvalósítására, ha a csapatok, majd a Motorsport Világtanács elfogadja a Forma-1-es erőforrások további tökéletesítését megcélzó javaslatot. Jelentős hátrányukból adódóan a Ferrari és a Renault kezdeményezte a jelenlegi tilalom feloldását, amelyet az élen álló Mercedes eddig nem támogatott.
Az Autosport értesülései szerint 2015 júliusában, egy meghatározott időszakban lenne lehetőség arra, hogy a gyártók enyhén módosított erőforrásokat mutassanak be. A brit lap magas rangú tisztségviselőkre hivatkozva azt írja, hogy a Mercedes vezetése jelenleg tanulmányozza a módosítási javaslatot, és hajlandók elfogadni azt, ha biztosítottnak látják, hogy a költségek nem emelkednek tőle jelentősen.
„Amennyiben a hosszú távú stabilitás garantálása érdekében erre szükség van, és abban is meg tudunk egyezni, hogy nem változtatjuk meg minden évben a szabályokat, fontolóra vesszük a javaslatot" – jelentette ki Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója,
„Korábban is azt mondtuk, hogy számításokat végzünk, és áttekintjük a hatásait. Mit jelent pénzügyileg? Mit hoz logisztikai szempontból? Mi olyan csapat vagyunk, amely egy adott pillanatban nyolc erőforrást üzemeltet. A Honda kettőt, a Ferrari és a Renault négyet" – feltételezte Wolff, hogy a Caterham és a Marussia nem tér vissza jövőre. „Ez nagy különbség."
A csapatok javaslata inkább tűnik a fejlesztések átütemezésének, mint a korlátozások feloldásának. A jelenlegi szabályozás lényege, hogy 2014. február 28. után a szezon közben csak megbízhatósági, biztonsági vagy költségcsökkentési indokkal lehet változtatni az erőforrásokon, az FIA engedélyével. Ezt a gyártók rendszerint meg is kapják, és az elvárt előrelépésen túl, „mellékhatásként" gyakori, hogy teljesítménynövekedést tudnak elérni.
A szabályok viszont strukturális módosítást nem engednek a szezon közben, ennek megváltoztatására irányul a Ferrari és a Renault lobbija. A javaslat szerint a csapatoknak arra lenne lehetőségük, hogy a jelenlegi előírások szerint a 2015-ös holtszezonban felhasználható 32 fejlesztési "zsetonból" maximum 13-at a júliusra időzített idősávra tartogassanak. Február 28-ig az alkatrészcsoportokra meghatározott súlyokkal számolva a hajtásláncok 92 százaléka módosítható, bár az egyes gyártók a rendelkezésre álló 66 zsetonnak csak kb. a 48 százalékát játszhatják ki.
Az erőforrások fejlesztése körül kialakult helyzetről az elemzésünk itt olvasható.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!