A Red Bull mindkét versenyzője elérte a futamra kitűzött célját az USA Nagydíjon: Daniel Ricciardo a Williamsek előtt végzett, és felállhatott a dobogóra, Sebastian Vettel pedig a bokszutcából rajtolva 7. lett. Az is közös volt a versenyükben, hogy mindketten sokat profitáltak a stratégiájukból.
Ricciardo annak köszönhetően előzte meg előbb Valtteri Bottast az első, majd Felipe Massát a bokszkiállások második körében, hogy korábban cserélt kereket náluk, így a frissebb gumikon kellő előnyt tudott felépíteni - igaz, Massa esetében a brazil lassú kerékcseréje is segítette.
"Jó tempót diktálunk. A Williams erős volt, jó stratégiát alkottunk a legyőzésükhöz" - mondta az ausztrál. "Úgy tűnt, hogy minél előrébb járunk az etapban, annál jobb a tempónk."
"Felipe keményen támadott a táv végén, láttam. Az etap elején elhúztam tőle, később viszont jobban visszazárkózott, mint vártam. Nem tudom, hogy használhatta-e a DRS-t vagy sem, de az egyenesekben próbáltam elnyúlni, hogy nagyon tudjon szélárnyékba kerülni."
Az összetettbeli 3. helyet őrző pilóta magára vállalta a felelősséget a gyenge rajtjáért, és nem a technikát okolta azért, hogy az első kanyarokban két pozíciót visszacsúszott az 5. rajthelyről. "Úgy érzem, hogy én hibáztam. Nem hiszem, hogy megfelelően csináltam a procedúrát, de meg fogom nézni, hogy pontosan mi történt. A gyenge rajthoz képest szerintem egész jól minimalizáltuk a károkat" - mondta.
Vettelnek a bokszutcából kellett nekivágni a versenynek, mert elkezdett használni egy vadonatúj hajtásláncot az autójában. Ez a gyakorlatban a 18. helyet jelentette neki, innen kapaszkodott fel a 7.-re. "A kis leszorítóerős beállítás segített az előzésben, azt azonban megnehezítette, hogy közel tudjak maradni másokhoz" - mondta a beállításokról.
A délutánja nem indult egyszerűen: igen korán elvesztette a tapadást az autója elején, aminek kapcsán a rádióban úgy értékelte a táv elejét, hogy "az első etap viccnek is rossz volt." Ekkor sokáig az utolsó előtti helyet foglalta el. Később előrébb verekedte magát, de a 49. körben, 7-tel a cél előtt a Red Bull úgy határozott, hogy behívják Vettelt kerékcserére. A merésznek tűnő húzás végül bevált, mert a friss abroncsokon a német átgázolt a mezőnyön, és a 6. Alonsót is fél másodpercre megközelítette a leintéskor.
"A verseny első fele nem volt annyira jó. A másodikban azonban felpörgött, és sikerült előrébb kapaszkodnunk a célhoz közeli bokszkiállással. Úgy döntöttünk, hogy átváltunk friss gumikra, így jó helyzetbe kerültünk a többiekhez képest, akik már küszködtek az idősebb abroncsaikkal" - mesélte Vettel.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!