Vágólapra másolva!
Az USA Nagydíj utáni mérnöki eligazításon kiderült, hogy egy gomb helyett egy kapcsolót babrált, ezért a motorjából hiányzott a plusz teljesítmény, amellyel visszaverhette volna Hamilton támadását.

Az utólagos mérnöki eligazításon kiderült, hogy Nico Rosberg azért sem tudta visszaverni Lewis Hamilton DRS segítségével indított támadását a vasárnapi USA Nagydíj 24. körében, mert véletlenül rossz ERS-beállítást használt a védekezéshez.

„Hibáztam, rosszul próbáltam növelni a KERS teljesítményét" – árulta el az Autosportnak Rosberg, aki a pole-ból rajtolva is csak 2. lett Austinban, így a hátránya két fordulóval a szezon vége előtt 24 pontra nőtt Hamiltonhoz képest. „Amikor láttam, hogy közeledik, úgy döntöttem, bevetem az extra erőt, de sohasem kaptam meg."

Kiderült, hogy Rosberg egy kapcsolóval próbált állítani valamit, pedig egy gombot kellett volna használnia. „Azt hittem, jó üzemmódot választottam, de abban késleltetés volt" – mondta. „A gombbal rögtön aktiválódott volna, a kapcsolóval viszont csak kicsit később, ezért az extra KERS nem indult be."

„A teljesítmény durván csökkent, így (az egyenes) utolsó méterein (Hamilton) hirtelen sokkal közelebb került hozzám. Én hibáztam, csak nem tudtam róla."

Rosberg úgy érezte, rosszul is helyezkedett a DRS-zóna végén Forrás: AFP/Jim Watson

Hamilton úgy érezte, meglepte csapattársát a manőverével, Rosberg viszont azt állította, egyszerűen rosszul helyezkedett. „Biztosan csinálhattam volna jobban is, de ilyenkor minden a helyzetértékelésen múlik" – vélte. „Ha (beljebb) védekezek, akkor ő a külső íven fékezett volna később, és a következő kanyarban kap el."

„Azt hittem, elég lesz a tudtára adnom, hogy zárom az ívet, és akkor meg sem fog próbálkozni az előzéssel, de nem így történt."

Rosberg a helycsere után 2-3 másodperces távolságból üldözte mercedeses csapattársát, aki az előnyét őrizgetve kontrollálta a tempót az élen, és idei 10. győzelmét aratta.

Mivel az idényzárón dupla pontokat fognak osztani, Hamilton a hétvégi Brazil Nagydíjon még nem biztosíthatja be magának a vb-címet, pedig a hagyományos rendszer szerint elég lenne Rosberg előtt végeznie, hogy már Interlagosban másodszor világbajnok legyen.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!