Vágólapra másolva!
Massa bizakodva várja a versenyt, annak ellenére is, hogy tart a rajtrács koszos oldalától. A 3. helyet megkaparintó Valtteri Bottas azonban nem hiszi, hogy a Williams egy szinten lehet a Mercedesszel.

A 2014-es papírformának megfelelően a két Mercedes bérelte ki az első rajtsort az USA Nagydíjra, mögülük pedig a Williams párosa indulhat majd. Valtteri Bottas különösebb erőlködés nélkül lett harmadik, csapattársánál három tizeddel bizonyult gyorsabbnak.

"Úgy érzem, mindent kihoztam az autóból a két gyors körben, amit lehetett. Időbe telt ezen a hétvégén, hogy megfelelővé tegyük a balanszot, és olyan legyen az autó, hogy teljesen megbízzak benne, de amikorra kellett, összeraktuk" - értékelte az időmérőt.

A Williams hozta a papírformát Forrás: AFP/Paul Gilham

Azt nem tartja valószínűnek, hogy képes lesz megelőzni Nico Rosberget és Lewis Hamiltont. "Nehéz lesz utolérni a Mercedeseket, még mindig jobb a nyers tempójuk" - mondta. "Készen kell állnunk rá, hogy előnyt kovácsoljunk az esetleges problémáikból, de nem szabad túl kockázatos lépéseket bevállalnunk. Muszáj előtte maradnunk azoknak, akiket megelőztünk."

Ezzel arra utalt, hogy a Williams egyre közeledik céljához, a konstruktőri 3. hely megszerzéséhez. Üldözőjük, a Ferrari 28 pontos hátrányban van, és Fernando Alonso csak a 6., Kimi Räikkönen pedig a 8. rajtkockából startolhat vasárnap.

A Williams másik pilótája, Felipe Massa erőt merít a pénteken mutatott tempójából, amikor a hosszú etapos átlaga alig volt gyengébb Rosbergénél. "Jó volt a versenytempónk pénteken, ami bíztató a futamra nézve" - nyilatkozta az időmérőt követően. Annak viszont nem örül, hogy a 4. rajthely potenciálisan hátrányt jelenthet a rajtnál. "Szerettem volna Valtteri előtt végezni, mert így most a rajtrács koszos oldalára kerültem" - közölte. A mögüle induló Daniel Ricciardo is bízik abban, hogy az első métereken pozíciókat nyerhet a gyengébb tapadású oldalról rajtolókkal szemben.

Rob Smedley, a Williams teljesítményért felelős mérnöke azt mondta, alaposan át kell gondolniuk, milyen taktika lehet a legoptimálisabb a versenyzőiknek. "Számos stratégiai lehetőség közül választhatunk. El kell végeznünk a házi feladatunkat, hogy kitaláljuk, miképp védhetjük meg a pozícióinkat, illetve esetlegesen hogyan léphetnénk előrébb a futamon."

Ezen a hétvégén a kétkiállásos taktika lehet a legnépszerűbb Austinban, és a lágy gumik kopása jelentheti a szűk keresztmetszetet.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!