Vágólapra másolva!
A Forma-1 állandó tervezője inkább a Pirelli érthetően óvatos gumiválasztásának tulajdonítja, hogy lapos volt a küzdelem.

Habár az Orosz Nagydíj hétvégéjén a versenyzők többnyire lelkesen fogadták az új F1-es pályát Szocsiban, amelyet a valóságban izgalmasabbnak éreztek, mint a szimulátoron, a szezon egyik legunalmasabb versenye után kemény kritika érte a közvélemény részéről Hermann Tilke legújabb munkáját.

Az elmúlt tizenhét év során minden új F1-es helyszín tervezésében részt vállaló Tilke azonban úgy véli, nem a létesítménnyel volt gond. „Nem, szerintem az rendben van. Működik" – nyilatkozta az Autosportnak. „Az első pár kör nagyszerű volt az előzések szempontjából is, csak a mezőny azután összerendeződött. Nico ügyesen kapaszkodott fel a végéről a 2. helyre, és a középmezőnyben is láttunk néhány előzést."

„De természetes, hogy ha a gyorsabbak már a lassabbak előtt vannak, nem lesz túl sok akció."

Az első Orosz Nagydíj nem hozott sok akciót Forrás: Red Bull

Tilke inkább annak tulajdonítja a szocsi küzdelem ellaposodását, hogy a Pirelli lágy-közepes keverékkombinációja túl kemény volt a szerény kopást okozó aszfalthoz, így jóformán az egész mezőny egyetlen kerékcserével teljesítette a távot.

„Szerintem a Pirelli kicsit óvatos volt, mert féltek az új pályától" – magyarázta. „Jövőre remélhetőleg más stratégiát fognak követni. De elsőre senki nem vállalhat kockázatot, először muszáj tesztelni a körülményeket. Ők sem akarták, hogy öt kerékcserére legyen szükség."

Az elemzésünk Tilke egy kaptafára készülő pályáiról, arról, hogy az Orosz Nagydíj miért nem volt izgalmas, itt olvasható.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!