Vágólapra másolva!
Az Orosz Nagydíj után tovább nőtt a Ferrari hátránya a Williamsszel szemben. Hiába rajtoltak jól, a csapat egyik versenyzője sem tudta tartani a lépést az éllovasokkal, ráadásul Alonsónak gondja akadt a bokszkiállásnál.

A Ferrari újabb 5 ponttal távolabb került a konstruktőri 3. helyezett Williamstől az Orosz Nagydíj után, amelyen Fernando Alonso a 6., Kimi Räikkönen pedig csak a 9. helyen ért célba. Bár mindketten jól rajtoltak, elismerték, hogy a tempójuk alapján nem is végezhettek volna előrébb.

„Tudtuk, hogy nagyon nehéz versenyre kell számítanunk. Ennyire hátulról indulva nem volt esélyünk túl sokat előrelépni, de a rajtom jól sikerült" – magyarázta Räikkönen, akit ugyanabban a pozícióban intettek le, mint ahonnan indult. „Sajnos az egyik Toro Rosso a fal felé szorított az egyenes szakaszon. Mivel emiatt keményen bele kellett taposnom a fékbe, többen megelőztek, és elvesztettem az esélyt rá, hogy jó versenyem legyen, mert utána mindig be voltam ragadva valaki mögé."

Räikkönen főként a kellően nagy végsebesség hiányát okolta azért, hogy nem tudott előrébb jutni. „Az autó jól viselkedett, és amikor tiszta volt előttem a pálya, elfogadható tempót diktáltam, de az egyenesben nem voltunk elég gyorsak az előzéshez" – mondta. „Ráadásul azért sem nyomhattam elég keményen a gázt, mert takarékoskodnom kellett a benzinnel."

Räikkönen a mezőny sűrűjében töltötte az Orosz Nagydíjat Forrás: Ferrari

Alonso szintén a jó rajttal alapozta meg az eredményét, amely szerinte megfelel a Ferrari képességeinek. „Tudtuk, hogy a versenyen nehéz dolgunk lesz, ezért egyedül a rajtnál kínálkozik majd lehetőségünk a szórakozásra" – ismerte el. „Keményen támadtam, és nyertem is pár pozíciót, de nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy megtartsuk a 4. helyet."

A bokszban Alonso kb. 5 másodpercet vesztett, amikor az autója alatt összecsuklott az első emelő, ezen azonban szerinte semmi sem múlt. „A kiállásunk a szokásosnál tovább tartott, de ez a végeredményt nem befolyásolta, mert nem volt meg a tempónk ahhoz, hogy Kevin (Magnussent) magunk mögött tartsuk" – vélte. „Az pedig lenyűgöző volt, hogy (Nico) Rosberg már az 1. kör végén kereket cserélt, mégis 2. lett."

Räikkönenhez hasonlóan Alonso is azt mondta, a verseny végén spórolnia kellett a benzinnel. A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry szerint „az üzemanyaggal szinte az egész mezőny kénytelen volt takarékoskodni, ami negatívan befolyásolta az izgalmakat."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!