Vágólapra másolva!
Mind a négy gumikeveréket használni fogják az idei szezon utolsó három versenyén, jelentette be a Pirelli. Austinban a közepes és a lágy, Brazíliában a két legkeményebb, Abu-Dzabiban pedig a leglágyabb keverékeket kapják a csapatok.

Változatosan alakul a Pirelli gumikiosztása az idei világbajnokság utolsó három futamára. Austinban a csapatok a közepes és a lágy gumikat kapják meg, mielőtt két teljesen eltérő karakterű pályára látogat a mezőny, de előtte az Egyesült Államokban az idei legnépszerűbb kombinációt fogják használni.

A közepes-lágy "volt az idén a leggyakoribb választásunk, mert jól igazodik az olyan pályákhoz, amelyek széleskörű igénybevétellel járnak, mint Austin is, amely gyors kanyarok és technikás szakaszok kombinációjából áll" – jelentette a Pirelli közleménye.

Az Austin után következő interlagosi pálya viszont teljesen más karakterű, így oda a két legkeményebb abroncsot szállítja az olasz gyártó. „Noha Interlagos a legrövidebb pálya az éven, az óramutató járásával ellentétes pálya gyakorlatilag folyamatosan kanyarokból áll, és az aszfalt is nagyon érdes, ott ezért nagy az igénybevétel" – vélik az olaszok.

Az egyéni világbajnoki cím sorsa várhatóan Abu-Dzabiban dől majd el, ahol a megszerezhető dupla pontok mellett a versenystratégia is nagy szerephez juthat. Az arab ország versenyére a Pirelli könnyedén fel tudott készülni.

Brazíliával "ellentétben, Abu-Dzabi az egyik legsimább felületű pálya, amelyet a Pirelli már jól ismer, hiszen a vállalat rengeteget tesztelt ott, mielőtt visszatért a Forma-1-be. A verseny az estébe hajlik, így a levegő és a pálya hőmérséklete is csökken, ezért a legmegfelelőbb választás a lágy és a szuperlágy keverék. Nagy hangsúlyt kap majd a stratégia."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!