Vágólapra másolva!
Zsinórban negyedszer sajátították ki a Mercedes versenyzői az első rajtsort a Forma-1 idei szezonja során, Nico Rosberg pedig összesen a 14. pole pozíciót szerezte meg a csapat számára. A német pilóta esőben az eddig látottaknál is nagyobb fölényre számít.

Száraz pályán továbbra sincs ellenfele a Mercedesnek a Japán Nagydíjnak otthont adó Szuzukában, ráadásul a pole pozíciót magabiztos teljesítménnyel megszerző Nico Rosberg arra is figyelmeztetett, hogy Spában, ahol utoljára vezettek esős pályán, az Ezüstnyilak még nagyobb fölényben voltak.

"Esőre számítunk holnap. Ezt utoljára Spában tapasztaltuk meg, ahol az autó nagyon-nagyon gyors volt, úgyhogy talán még jobb is lesz nekünk, ha esni fog" - jelentette ki Rosberg. "Elsőnek lenni mindenképpen jobb, mint másodiknak. Azt nem tudom, hogy mennyire, száraz pályán biztosan nagyobb előnyt jelent, esőben kisebbet, de örülök, hogy a pole-ban lehetek."

Lewis Hamilton délelőtti váratlan balesetétől eltekintve a Mercedes mintaszerű napot teljesített szombaton. Még az is belefért számukra, hogy a harmadik szabadedzés első felét a bokszban töltötték arra várva, hogy javuljon a pálya állapota, majd könnyedén a mezőny élére ugrottak.

Rosberg 8:6-ra javította a pole-mérlegét Hamiltonhoz képest Forrás: AFP/Toru Yamanaka

A Mercedes szerelői újjá tudták építeni a bajnoki éllovas autóját az időmérő elejéig, így Hamiltont nem érte jelntős hátrány. Ennek ellenére alulmaradt legfőbb ellenfelével szemben, és az időmérő edzés utáni sajtótájékoztatón kénytelen volt elismerni: ma Rosberg nyújtott jobb teljesítményt.

"Nem a mai volt életem legjobb időmérője, de tűrhetően sikerült ahhoz képest, hogy balesetem volt a harmadik szabadedzésen" - foglalta össze Hamilton, aki vállalta a felelősséget a Mercedes összetöréséért. "Egy kicsit túlságosan erőltettem" - mondta.

"Nem volt elég jó a tempóm. Nico hihetetlenül gyorsnak bizonyult, pedig én is mindent megtettem. Ma valahogy nem éreztem az autót. Így is jól mentem, de Nico fantasztikusan gyors volt, különösen a 8-as kanyarban. Nekem mintha az egész hétvégén hiányzott volna egy kicsi, de így is második vagyok, és visszavágtunk már ennél nagyobb hátrányból is. Úgy hallom, holnap esni fog, ami nagyon megnehezíti a dolgunkat, és kiszámíthatatlanná teszi, hogy mi történik."

Tiszta versenyzés

A két Mercedest az egész hétvége során mintha zsinóron mozgatták volna. Látszólag mindkét autó azonos programot teljesített, egymás mögött mindössze néhány száz méterre haladva. A szezon végéhez közeledve, több botrány és nyilatkozatháború után a Mercedes vezetése mindent igyekszik elkövetni, hogy a versenyzők tiszta körülmények és egyenlő feltételek mellett küzdhessenek meg a győzelmekért.

"Fantasztikus csatát láthattunk két versenyző között, akik a legmagasabb szinten teljesítenek" - lelkesedett Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója. "Minden nap felteszik nekünk a kérdést, hogy a mérleg nyelve az egyik vagy a másik pilóta felé billen-e, de valójában mindketten nagyon keményen dolgoznak, hogy minden apró előnyt megtaláljanak és minden edzésből a lehető legtöbbet hozzák ki" - mondta.

"Visszanézik a saját időmérős köreiket, elemzik a telemetriai adatokat, egyszerűen fantasztikus látni ezt a magas szintű, tiszta, és intenzív versenyzést köztük."

A vasárnapi futamra szinte biztosan megérkezik a napok óta várt tájfun, ítéletidő esetén elképzelhető, hogy a versenyzők a Safety Car mögött rajtolnak, ami Rosbergnek kedvezne. A német pilóta három ponttal marad el csapattársától. Amennyiben versenyzők a Japán Nagydíj távjának 75%-át nem tudják teljesíteni, a helyezettek fél pontokat kaphatnak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!