Vágólapra másolva!
A bolond szezon sűrűjében ismét leszögezte, hogy nem vált csapatot, bár a nyilatkozata kissé kétértelmű volt. A pilótapiac kulcsát azonban Alonso tartja a kezében, akivel kapcsolatban minden bizonnyal csak kacsa, hogy a Lotushoz igazol.

A Forma-1-ben tombol a bolond szezon, gyakorlatilag naponta vetődik fel egy újabb átigazolási pletyka. A legtöbb Fernando Alonsóról szól, akinek a pályafutása kritikus ponthoz érkezett: egyre többen vélik úgy, hogy a Ferraritól az idén távozó Stefano Domenicali és Luca di Montezemolo után neki is el kell hagynia a csapatot. Igaz, egyelőre nem világos, hogy ő maga akar elmenni, mert elvesztette a türelmét, vagy azért nem lesz más választása, mert túl sok pénz kért a folytatásért, és a Marco Mattiacci vezetésével újraépítkező Ferrari visszautasítja az ajánlatát.

Alonsót a McLaren és a Red Bull után legutóbb állítólag a lehetséges tulajdonos- és motorszállító váltás előtt álló Lotus próbálta megkörnyékezni. Erről a hírről azonban az istálló jelenlegi tulajdonosa, Gérard Lopez az Auto Motor und Sportnak csütörtökön azt állította, „én is tegnap olvastam róla először az interneten." Megszólalt az ügyben Flavio Briatore, Alonso egyik menedzsere is, akit a feltételezett csapatváltás hátterében sejtettek. „A Ferrari senkinek nem fordított hátat, de még nincs itt az ideje, hogy beszéljünk erről" – mondta az Omnicorsének.

Vettel marad – valószínűleg

Olyanok is vannak, akik már biztosra veszik, hogy Alonso helyét előbb-utóbb Sebastian Vettel foglalja el a Ferrarinál, sőt a Tuttosport szerint már előszerződést is kötött velük. Bár ő maga a Sport Bildnek ismét kijelentette, hogy nem lép le a Red Bulltól, nem fogalmazott teljesen egyértelműen. „Már többször elmondtam, hogy jövőre szerződés köt hozzájuk, ezért én abból indulok ki, hogy továbbra is náluk fogok versenyezni" – szögezte le.

Vettel elismeri, hogy nem illik a stílusához az idei Red Bull Forrás: AFP

Vettel azt azonban elismerte, hogy a csapat idei autója nem illik a vezetési stílusához. „Minden alkalommal, amikor igazán keményen oda akarom tenni magam, vagy el akarok érni valamit, az nem jön össze" – magyarázta. „Azt hiszem, ez az idei autónk, a kisebb leszorítóerő és a gumik együttes hatása. Nem adják meg nekem azt, amire a kanyar egy bizonyos részében szükségem van."

„Ez természetesen nem kifogás, mert végső soron nekem kell kihoznom a maximumot az autóból. És nagyot is léptünk előre, de még mindig sokat kellene fejlődnünk."

Az Autosport szerint Vettelnek főleg az autó elfordításával vannak gondjai a kanyarok bejáratánál, amellett sokat vesztett az általa tökéletesen kihasznált befújt diffúzor betiltásával. Ő is tisztában van vele, hogy a problémáit nem lesz képes rövidtávon megoldani, mert ha ez lehetséges lenne, már megtették volna.

„Az ember nyilván úgy próbál vezetni, ahogy a leggyorsabbnak hiszi. Hogy ehhez kicsit vissza kell fognia magát, vagy nyomhatja keményebben a gázt, az a helyzettől függ" – mutatott rá. „Az idén nem olyan egyszerű a dolog, ráadásul nem is mindig következetes. Ez az igazi nehézség."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!