Vágólapra másolva!
A szingapúri tapasztalatokból kiindulva Christian Horner úgy érzi, egyre kisebb a hátrányuk, de ez egyrészt pályafüggő, másrészt a hiányosságaik a motorok terén még mindig visszahúzzák őket.

A Red Bullt irányító Christian Horner meg van győződve róla, hogy a mindkét világbajnokságban vezető Mercedes előnye a szezon végéhez közeledve kezd csökkenni az üldözőivel szemben.

Noha a múlt vasárnapi Szingapúri Nagydíjat Lewis Hamilton nyerte, aki 13 másodperccel Sebastian Vettel előtt ért célba, és a Safety Car-fázist követő újraindítás után körönként átlagosan 1,7 másodpercet vert rá, Horner szerint ez nem festett reális képet az erőviszonyokról, mert az eltérő stratégiák következménye volt.

„Az első etapban Sebastian tűrhetően tartotta a lépést Lewisszal, aki az első kiállásáig hét másodperces előnyt gyűjtött, ha jól emlékszem" – mondta Horner. „Szó sem volt arról, hogy körönként egy másodperccel gyorsabb lett volna nálunk, tehát mindenképpen közelebb voltunk hozzájuk. Fölényben voltak, de mindenképpen sokkal kisebb volt a lemaradásunk, mint az előző futamokon."

Pályfüggő

Horner ugyanakkor elismeri, hogy a szokásosnál kisebb különbség részben a pálya vonalvezetésével is magyarázható. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerdán azt állította, a Renault 2015 nyarára érheti utol a Mercedest.

„A szingapúrihoz hasonló helyeken kicsit közelebb vagyunk, de az igazság az, hogy a lóerőbeli hátrányunk jelentős tényező" – magyarázta Horner. „Úgyhogy, bár valóban behoztunk valamennyit a lemaradásunkból a múlt hétvégén, a következő pályák némelyikén – mint Abu-Dzabi és talán Szocsi – megint nőni fog."

„Számunkra az a munka lesz a döntő, amit majd a télen végzünk el. Remélhetőleg arról az alapról kezdhetünk majd el építkezni, hogy csökkentettük a hátrányunkat."

Vettel Szingapúrban az idei legjobb helyezését érte el eddig Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura

Bár Daniel Ricciardo és Vettel 60 illetve 117 pontos lemaradása révén matematikailag még esélyes a világbajnoki győzelemre, Horner ennek nem tulajdonít jelentőséget. „A durva megbízhatatlanságuknak köszönhetően vagyunk még mindig harcban" – mondta a Mercedesről. „Ez azonban a szezon során kiegyenlítődik: Sebastiannal előbb-utóbb minden bizonnyal el fogunk szenvedni egy motorcsere miatti büntetést, míg a Mercedesnek ilyen gondja valószínűleg nem lesz. Szerintem a technika annyira bonyolult, hogy mindenképpen számolni kell problémákkal."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!