A Szingapúri Nagydíj egyik központi témája volt a hétvégén könnyített formában, de életbe léptetett rádiótilalom, ami korlátozza, hogy a csapatok milyen témákban kommunikálhatnak versenyzőjükkel akkor, amikor az autó a pályán van. A tiltás egyik lényeges eleme, hogy a pilóták munkájához, a vezetéshez nem adhatnak tippeket, és nem befolyásolhatják őket a rendelkezésre álló adatok közlésével vagy értelmezésével sem.
Ennek ellenére a Red Bull máris belépett a szabályok szürke zónájába, amikor Daniel Ricciardónak azt mondta mérnöke, hogy „a kijárati kerékvetők elkerülése segíthet megoldani az autóval kapcsolatos problémákat."
A futam után derült ki, hogy Ricciardónak az egész futam alatt gondjai voltak az energia-visszanyerő rendszer működésével. Az akkumulátora le-lekapcsolt, ezért Christian Horner szerint mindenképpen szükséges volt a fenti figyelmeztetés.
„Beszéltünk Charlie (Whitinggal), elmondtuk neki, hogy (Ricciardónak) megbízhatósági gondjai vannak. Ezért tanácsoltuk neki, hogy tartsa távol magát a kerékvetőktől, mert például az akkumulátoroknak sérülést okoznak. Meg kell találni az arany középutat ezzel a rádiós dologgal kapcsolatban" – jelentette ki a Red Bull csapatvezetője.
„A mostani autók iszonyú bonyolultak. Irtó sok minden zajlik folyamatosan. Teljes mértékig támogatom a versenyzők rádiós trenírozásának visszaszorítását. Nem a mérnök dolga, hogy megmondja, fékezz tíz méterrel később vagy fordulj be hamarabb, viszont a jelenlegi erőforrások menedzselése annyira összetett feladat, hogy (a kommunikáció) már csak megbízhatósági és biztonsági okokból is nagyon fontos" – magyarázta az angol szakember.
Nem volt viszont meggyőződve az üzenetek helyességéről Eric Boullier, a McLaren csapatvezetője, aki megkérdőjelezte a Red Bull kommunikációjának legalitását, de végül csak a személyes véleményének adott hangot.
„Nem változtat semmin" – mondta Boullier azzal kapcsolatban, hogy mennyire befolyásolja az autóik és a csapatuk közötti kommunikációt a rádiózási tilalom – „Minket viszont elfoglaltabbá tesz azáltal, hogy figyeljük, a többiek csinálnak-e olyasmit, mint a Red Bull kétszer is Ricciardóval."
„Úgy gondolom, azok kódolt üzenetek voltak, igen. Az FIA-n múlik, hogy kivizsgálja az esetet, nem az én hatásköröm minősíteni, de furcsának tűntek. Egyszer még elment volna, de kétszer vagy háromszor már elég érdekes volt" – tette hozzá.
A komolyabb rádiózási szigorítás bevezetését 2015-re halasztották.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!