Vágólapra másolva!
Monisha Kaltenborn nem tudja garantálni, hogy az anyagi gondokkal küzdő svájci istálló 2015-ben is ott lesz a rajtrácson. A Saubberrel korábban kapcsolatba hozott kanadai milliárdos most a Marussiára vetette ki a hálóját.

A 2014-es idényben továbbra is pont nélkül álló Sauber nem csak a pályán, hanem azon kívül is komoly gondokkal küzd. A csapatfőnök Monisha Kaltenborn Szingapúrban elismerte, az istálló anyagi problémái olyan komolyak, hogy a 2015-ös indulásukra sincs garancia.

„Az a tervünk, hogy ott legyünk a jövő évi rajtrácson" – válaszolta, amikor arról kérdezték, meg tudja-e egyértelműen erősíteni a csapat 2015-ös részvételét. Elmondta, az óriási kiadásokkal járó szabályváltozások óta a Sauber számára nagy kihívást jelent az F1-es induláshoz szükséges összegek előteremtése. „Annyira azért nem rossz a helyzet. De nehéz helyzetben vagyunk, és ez egy ideig így is lesz – manapság egyetlen csapatnak sem könnyű támogatókat találnia."

„A költségek egyre magasabbak, bár jövőre nem lesznek nagy változások, tehát az idei évben elvégzett fejlesztéseinkből a következő idényben is profitálhatunk. Csökkeni viszont így sem fognak a költségeink, ezért mindenképpen nagy kihívás vár ránk."

A Sauber 1993 óta versenyez a Forma-1-ben Forrás: AFP

Új tulajdonos jöhet

Kaltenborn hozzátette, továbbra is a Sauber névvel szeretnének versenyezni, bár az utóbbi időben többször is felmerült, hogy eladhatják az istállót. A csapatfőnök sem zárta ki, hogy tulajdonváltásra kerülhet sor.

„A mai Forma-1-ben szüksége van egy erős partnerre annak, aki sikeres szeretne lenni. Ha a megfelelő partnerről van szó, akkor mi is nyitottak vagyunk erre. Ez nem újdonság, Peter Sauberen kívül korábban is voltak már többségi tulajdonosaink, például a Credit Suisse vagy a Red Bull."

Kanadai kézbe kerülhet a Marussia

Korábban arról volt szó, hogy a Saubert a kanadai divatmágnás, Lawrence Stroll vásárolhatja fel. A tárgyalások azonban több forrás szerint is megrekedtek, Peter Sauber állítólag túl sok pénzt kért a csapatáért. Az autóversenyekért rajongó Stroll azonban nem adja fel, a hírek szerint most egy másik küszködő istállóra, a Marussiára vetett szemet.

A kiscsapat szintén a Ferrari motorjait használja, ami sokat számíthat az üzletben, hiszen a kanadai milliárdos szoros kapcsolatban áll az olasz autógyártóval – fia, Lance például a Ferrari versenyzőakadémiájának tagja. Az olasz Italiaracing szerint a Marussia és Stroll között már több megbeszélésre is sort került.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!