Vágólapra másolva!
A brit egyelőre nem tudja eldönteni, hogy tetszik-e neki a Parabolica új bukótere. Magnussen úgy érzi, jól szerepelhetnek Monzában.

A McLaren az Olasz Nagydíj első szabadedzésén mindkét autójával a legjobb öt között tudott végezni, s bár délutánra némileg hátrébb kerültek a tabellán, elégedetten nyilatkoztak az első nap után. A délutáni gyakorláson a szokásosnál közelebb tudtak kerülni a Mercedesekhez, Jenson Button fél másodpercet, Kevin Magnussen pedig 6 tizedet kapott az élen végző Nico Rosbergtől.

„Még mindig sok munka vár ránk, de összességében jó napunk volt" – nyilatkozta Button, aki délután a 6. helyen zárt. „Az egykörös tempónk elég jónak tűnik, de a versenytempó tekintetében valószínűleg elmaradunk néhány másik csapattól. Pénteken azonban nehéz megítélni, hogy állunk valójában."

Button elmondta, a versenyzők idén egyértelműen más hozzáállással közelednek a pálya legkritikusabb kanyarja, a Parabolica felé, miután leaszfaltozták a bukótér egy részét. „Még mindig időt veszítünk, ha a Parabolicában elhagyjuk a pályát, de most nem kell bűnhődnünk miatta" – utalt arra, hogy a kanyar melletti kavicságy a múltban gyakran az edzés vagy a verseny végét jelentette a hibázó pilóták számára.

Buttont az első edzésen csak Hamilton tudta megelőzni Forrás: AFP

„Az biztos, hogy most nagyobb tempóval közelítem meg, mint tavaly, hiszen nem kell tartanom a kavicságyas bukótértől. Ez más érzést nyújt, de még mindig nem tudom, hogy tetszik-e."

Magnussen optimista

Buttonnal ellentétben Magnussen úgy gondolja, a McLaren a hosszú etapos tempójával is elégedett lehetett pénteken. „Szerintem magas üzemanyagszinttel is biztató etapokat futottunk" – mondta. „Az egyenesekben mért végsebességünk és a fékjeink is jónak tűnnek, ezért valószínűleg remekül tudunk majd versenyezni az autónkkal, ami ezen a pályán elég fontos."

„Remélhetőleg sikerül összehoznunk egy jó időmérős eredményt, bár ha választhatnék, inkább a versenytempónkat szeretném jobbnak látni" – tette hozzá. „Szerintem mindenképpen megpróbálkozhatunk egy jó eredmény elérésével, hiszen az alacsony leszorítóerőt igénylő, hosszú féktávokkal teli pálya elvileg kedvezhet az autónknak."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!