Vágólapra másolva!
Bár csak Spában beszélt róla, Massa kezdettől fogva arra biztatja őket, hogy térjenek át a Carbone Industrie-ról a Brembóra. Ennek ellenére azt állítja, ő maga nem kevésbé magabiztos a féktávokon, mint a Ferrarinál volt.

A fékekre az elmúlt hónapokban a szokásosnál több figyelem irányult, először Lewis Hamilton hockenheimi féktárcsa-törése miatt, majd Belgiumban azért, mert Felipe Massa arra panaszkodott, hogy az időmérőn felüvegesedtek a Carbone Industrie tárcsák, amelyeket esős időben egyébként sem lehet rendesen feltornázni az üzemi hőmérsékletre.

Massa, aki a Ferrarinál végig Brembóval versenyzett, nemrég elárulta, hogy azért kampányol: a Williams térjen át az olasz márkára. Erre a csapat is nyitottnak tűnik, bár a vezető versenymérnökük, Rob Smedley a héten azt mondta, hogy a váltást a különböző típusok eltérő kialakítása miatt technikailag nem egyszerű végrehajtani.

Massa a CI-kkel sem kevésbé magabiztos a féktávokon, mint a Brembókkal volt Forrás: Williams

Az Origo GPhírek-nek Massa megerősítette, hogy elégedetlen a CI-kkel, ugyanakkor azt állította, ez nem befolyásolja a teljesítményét a féktávokon. „Egyáltalán nem vagyok velük kevésbé magabiztos" – jelentette ki. „De azóta dolgozunk rajtuk, hogy először vezettem az autót, nem csak az utóbbi időben. Attól, hogy csak most beszéltem róla, a csapaton belül régóta foglalkozunk a kérdéssel."

„Nem tartom fontosnak mindig kiteregetni a nyilvánosság elé, hogy miben kell fejlődnünk. A spái probléma sem ott merült fel először, ráadásul nemcsak mi, hanem más csapatok is küszködtek vele. Igen, váltani akarunk, mert mindig azt a típusú féket kell használnunk, amit jobbnak érzünk, és ami valóban jobb is. Kezdettől fogva dolgozunk ezen, és remélhetőleg hamarosan lesz is eredménye."

Monza fehérben sem unalmas

2006 óta az idei lesz az első alkalom, hogy Massa nem a Ferrari, hanem a Williams versenyzőjeként áll rajthoz Monzában, a tifosi hazájában, de úgy érzi, a közönség így is örülne a sikerének.

„Attól, hogy már nem piros overallt viselek, még nagyszerű érzésekkel jövök ide" – mondta. „Már a Forma-1 előtt is a közelben laktam egy ideig, és akkoriban sok versenyemet megnyertem itt, úgyhogy a pálya a múltam része. A szurkolók szeretnek, mert azok között vagyok, akik a legtöbb időt töltötték a Ferrarinál. A közönség a pirosra bukik, de biztos, hogy azért nekem is szívesen szurkol."

A két héttel ezelőtti Belga Nagydíjon a csapattársa, Valtteri Bottas a dobogón végzett, Massa viszont pontot sem szerzett, pedig Spa a Williams egyik legjobb pályájának tűnt. Az abszolút legjobb azonban alighanem Monza lesz. „Papíron talán igen. Előbb meg kell néznünk, hogy megy rajta az autónk, mert itt teljesen más csomagot használunk, mint máshol" – figyelmeztetett Massa.

„Jó motorunk van, ami ezen a pályán külön segítség" – tette hozzá. „Spa kétségkívül elszalasztott lehetőség volt, mert az időmérőn nem számítottunk az esőre."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!