Vágólapra másolva!
Szerinte az Olasz Nagydíjon törölni kell az idejét mindazoknak, akik az aszfaltozott bukótérben fordulnak el. Grosjean viszont nem olyan biztos ebben, mert úgy véli, a pályaelhagyás ott nem feltétlenül jelent előnyt.

Az Olasz Nagydíj előtt továbbra is megosztja a versenyzőket, hogy Monza egyik leghíresebb kanyarja, a Parabolica bukóterét kavicsosról aszfaltozottra cserélték. Felipe Massa szerint Spielberghez hasonlóan itt is törölni kell majd azoknak a köridejét az időmérőn, akik a változást kihasználva a bukótérbe lesodródva fordulnak el.

„Ha négy kerékkel a pályán kívül fordul valaki, mindenhol törölni kellene az idejét, nem csak a Parabolicában. Ezt következetesen be kellene tartani" – válaszolta a Williams versenyzője az Origo GPhírek kérdésére, hozzátéve viszont, hogy az átépítést néhány társával ellentétben nem tartja tragédiának.

Massa nem tartja tragédiának, hogy aszfaltozott bzukótér került a Parabolica mellé is Forrás: Origo

„Nem örültem volna, ha magát a Parabolicát változtatják meg, de csak a bukóteret építették át, ezért nem értem ezt a rengeteg panaszt" – mondta. „Nem kell majd más ívet követnünk, mint eddig. Maga a kanyar nem lett más, csak kívül, a bukóteréhez nyúltak hozzá. Ez nem jelent nagy különbséget, az viszont egyértelmű, hogy ha valaki lesodródik, azt meg kell büntetni."

Nincs erről meggyőződve Romain Grosjean, aki szerint a Parabolicában lesodródni az aszfaltozott bukótérben úgyis időveszteséggel jár majd. „Ott van a műfű is, nem tudom, mennyire lehet visszahúzni rajta az autót. 250-280 km/ó-s sebességnél nem jó móka rásodródni akár egyetlen kerékkel is" – mondta az Origo GPhírek-nek a kanyar külső ívét határoló zöld sávra utalva. „Még nem vezettem benne, csak végigsétáltam rajta, de nem hiszem, hogy ebből nagy probléma lesz."

Kevésbé fognak tartani tőle

Massához hasonlóan Grosjean sem siratta meg a Parabolicát, bár azt elismerte, hogy a pilóták ezentúl kevésbé fognak tartani tőle. „Az az érzés elveszik, hogy ha túl későn fékezünk, vége a dalnak" – mutatott rá.

„Ez egyike volt azoknak a kanyaroknak, ahol az ember már a féktáv előtt hozzáért a pedálhoz, hogy ellenőrizze, a fékek elég melegek-e. Ha akár egyetlen kerékkel megcsípte a kavicságy szélét, általában a korlátban kötött ki. Nagyon későn fékeztünk, és nagy lendülettel érkeztünk meg a bejáratához, aztán csak az utolsó három méteren döntöttük el, hogy biztonságos-e továbbengednünk még egy kicsit az autót."

„Ezután is nagyon nehéz kanyar lesz, de ha valaki kisodródik, nem kell majd olyan nagy árat fizetnie érte."

Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting azt állította, részben a pilóták kezdeményezték a Parabolica bukóterének átépítését, Fernando Alonso azonban az Olasz Nagydíj csütörtöki hivatalos sajtótájékoztatón kijelentette, hogy ő nem tudott erről. „Fogalmam sincs, kik lehettek azok" – mondta, hangsúlyozva, hogy vele nem konzultáltak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!