Vágólapra másolva!
Kimi Räikkönen idei legjobb eredményét érte el Spában a 4. helyezéssel, a dobogóesélyes Fernando Alonso viszont egy büntetés és az autója sérülése miatt csak a 8. helyen végzett. A felvezető kör előtt akkumulátort kellett cserélni a spanyol Ferrarijában.

A Ferrari megtartotta a 3. helyet a konstruktőri világbajnokságon a Belga Nagydíj után is. Kimi Räikkönen a kedvenc pályáján végre tiszta versenyt futott, ugyanis semmilyen problémája nem volt a Ferrari kissé alacsony végsebességén kívül. A Spában már korábban négy győzelmet szerzett finn ezúttal kis híján a dobogóra is odaért, végül meg kellett elégednie a 4. hellyel.

„Úgy döntöttünk, hogy agresszíven állunk hozzá ehhez a versenyhez, hamar kijövünk kereket cserélni, hogy elévágjunk a többi, még kerékcsere előtt álló autónak” – nyilatkozta Räikkönen. „Ennek köszönhetően szinte végig az élbolyban autózhattam. Amikor (Valtteri) Bottas a Williamsszel megközelített, tudtam, hogy nem lesz meg a sebességem ahhoz, hogy védekezni tudjak az egyenesben pár körrel a vége előtt, és sikerült is megelőznie."

"Összességében elégedett vagyok azzal, ahogy ez a hétvége végződött. Tudtuk, hogy nem lesz könnyű dolgunk ezen a pályán, de a legjobbunkat nyújtottuk, és idén első alkalommal összehoztunk egy tiszta versenyt, amiben nem voltak problémáink” – folytatta. „Javult az autó, ma jó volt a tempója. A negyedik hely megmutatja, hogy a jó irányba tartunk, de nem dőlhetünk hátra. Ma sok pontot gyűjtöttünk, de azért vagyunk itt, hogy győzzünk, ezért folytatni fogjuk a munkát, hogy elérjük a csúcsot.”

Fernando Alonso és Kimi Räikkönen Forma-1 Forrás: Ferrari

Alonsónak már a verseny előtt kezdődtek a gondjai

A jóval előkelőbb, 4. helyről indult Fernando Alonso autóját a felvezető kör előtt csak másodjára tudták beindítani, ezért a szerelők a kelleténél tovább tartózkodtak a rajtrácson, ami miatt a sportfelügyelők 5 másodperces stop and go büntetéssel sújtották a spanyol versenyzőt. Ez eléggé hátravetette, és a végén adok-kapok előzgetésből is pechesen jött ki, így csak a 8. helyen végzett. (Igaz, utóbb Kevin Magnussen büntetésével előre lépett egy helyet.)

„Ma rosszul indult a versenyem, mivel az autó motorja nem indult be, ezért egy másik akkumulátort kellett használnunk. Kár érte, mert egész hétvégén erős volt a tempónk, és a negyedik helyről indulva odaérhettünk volna a dobogóra” – nyilatkozta a kétszeres világbajnok. „Azzal, hogy büntetést kaptunk, és, hogy pont azon a pályán voltunk, ahol a végsebesség a gyenge pontunk, tudtuk, hogy nem lesz sok esélyünk, de mindent egybevetve mindent megtettünk, ami tőlünk telt."

"Sajnos a verseny végén megkérdőjelezhető volt néhány vezetői manőver, miután az első szárnyam megsérült a (Sebastian) Vettellel való ütközésnél, onnantól kezdve már csak arra koncentráltunk, hogy elérjünk a kockás zászlóig. Tudom, hogy a sportfelügyelők büntetést szabtak ki a történtek miatt (Kevin Magnussenre), de nem hinném, hogy ez olyan fontos, amikor az ember a 6.-7. helyért harcol. Most előre kell tekintenünk és fel kell készülnünk Monzára. Ez a hazai versenyünk még akkor is, ha a pálya nem fekszik az autónknak. A szurkolók támogatni fognak minket, ott jobban akarunk majd teljesíteni. Reméljük, sikerrel járunk.”

Marco Mattiacci csapatfőnök elégedett volt a csapat teljesítményével, de kiemelte, hogy a megbízhatóságon még dolgozniuk kell.

„Kimi idei legjobb eredményét érte el, aminek köszönhetően megtartottuk a harmadik helyünket a konstruktőri pontversenyben. Sajnos Fernando versenyére rányomta a bélyegét a rajtnál látott probléma. Hiszem, hogy enélkül elérhető lett volna a dobogó. Tudjuk, hogy nagy lehetőséget szalasztottunk el, de tanulni fogunk az esetből, alapos figyelmet szentelünk majd a procedúráinknak, és megpróbálunk javítani a megbízhatóságon” – nyilatkozta az idény közben kinevezett csapatfőnök.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!