Vágólapra másolva!
Állítja, a problémáik ellenére jól szerepeltek az év első felében. Bízik a Renault fejlesztéseiben és további előrelépéseket vár.

2014 az állandóság évei után új lendületet hozott a Forma-1-be. Az idén bemutatkozó hibrid technológia erősen rányomta a bélyegét a Red Bull szereplésére. Az elmúlt négy évben mindent vivő bajnokcsapatnál annak ellenére nem csalódottak, hogy a 2014-es szezonban életbe lépő szabályváltozások hátrányosan érintették őket.

Hiába tervezett Adrian Newey ismét remek kasztnit, az idei évben a hajtásláncok teljesítménye nagyobb hangsúlyt kap az aerodinamikai hatékonyságnál. A legerősebb motornak a Mercedest tartják, a Renault és a Ferrari erőforrásai némi lemaradásban vannak.

„A feltételezett motorerőbeli hátrányunk ellenére az, amit az első félévben elértünk, figyelemre méltó" – mondta Horner az Autosportnak. „Nyertünk két futamot, többször az első rajtsorba kerültünk, és voltak dobogós helyezéseink is. Mindent figyelembe véve remekül szerepeltünk eddig."

„Rengeteg pozitívumot tudunk tehát kiemelni az év első feléből" - szögezte le. „Nyilvánvalóan nem tartunk ott, ahol korábban, de a csapatunk megmutatta erősségeit a borzalmas előszezon után, és visszatértünk."

A Red Bull két győzelmet is aratott a Mercedes által uralt szezonban Forrás: Farkas Péter (Origo)

Horner úgy véli, a Renault motorrészlegén belüli átszervezések segíthetnek abban, hogy a szükséges fejlesztéseket elvégezzék.

„Biztosak vagyunk benne, hogy az év második felében tovább csökkentjük a hátrányunkat motorerő terén" – egyértelműsítette. „A Renault-n belüli átszervezésben az a legbiztatóbb, hogy nyitottak voltak, és elfogadták, hogy vannak hiányosságaik, ezért fejlődniük kell. Átvizsgálják az összes területet, ahol előre tudnak lépni."

„Nem egyetlen éjszaka alatt fogják teljesen behozni a lóerőbeli hátrányukat, de valamennyit ledolgozhatnak belőle" – tekint bizakodóan a jövőbe a szakember.

Hozzátette, a jelenlegi Renault motor – amely szerinte „65 lóerővel kisebb teljesítmény leadására képes", mint a Mercedes erőforrása – fejlesztése lesz a kulcs a Red Bull második félévi eredményei szempontjából.

Még a Ferraritól a napokban menesztett motorspecialista, Luca Marmorini is a Renault-hoz igazolhat – írta a héten a Corriere della Sera.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!