Vágólapra másolva!
Button attól tart, hogy a McLaren nem lesz olyan jó a Német Nagydíjon, mint amit a pénteki eredmények mutatnak. A FRIC betiltása azonban nekik sem okozott problémát.

A McLaren biztatóan kezdte a Német Nagydíj hétvégéjét, hiszen mindkét pénteki szabadedzésen az 5. helyen végzett az egyik autójuk. Délelőtt Jenson Button, délután pedig Kevin Magnussen volt gyorsabb, a dán ráadásul kevesebb mint 1 tizeddel maradt el az előtte végző Kimi Räikkönentől.

A délutáni gyakorlást hetedikként záró Button azonban elárulta: nem biztos benne, hogy a hétvége hátralévő részében is tartani tudják ezt a formát. „Az eredményeket elnézve úgy tűnik, elég jók vagyunk, de a hosszabb etapokon kicsit nehezebb dolgunk van” – ismerte el a brit. „Azt hiszem, a kigyorsításoknál túlmelegednek az abroncsaink. Ilyen magas hőmérsékletek mellett nagyon nehéz menedzselni a gumikat - főleg a szuperlágy keveréket nehéz működésre bírni anélkül, hogy túlmelegedne.”

Az agresszív fejlesztési csomaggal próbálkozó McLaren számos új elemet tesztelt az autóján, de Button egyelőre nem tudta megmondani, hogy ezekkel mennyit léphetnek előre. „Ma sok érdekes megoldást próbáltunk ki, és holnap még több újdonság vár rám” – mondta. „Remélhetőleg az én autómra is felszereljük az új hátsó szárnyunkat. Persze nehéz megmondani, hogy mekkora előnyünk származik majd belőle, különösen akkor, ha szombat délelőtt csak néhány kört futhatok vele, de biztosan érdekes lesz kipróbálni.”

Magnussen új hátsó szárnyat tesztelt Forrás: AFP


Nem érezték a FRIC hiányát

Button hozzátette, a Német Nagydíj előtt betiltott interlink felfüggesztés, a FRIC hiánya miatt „egyáltalán nem éreztem másnak az autómat”, de szerinte Hockenheimben amúgy sem számít sokat a rendszer hiánya. Magnussen szerint is pozitívum, hogy a McLaren a FRIC nélkül is jónak tűnt, ráadásul az új hátsó szárnnyal sem volt problémája. „Nem befolyásolta negatívan az autónk viselkedését, ezért remélhetőleg fennhagyhatjuk” – mondta.

Magnussen elismerte, maga sem tudja, miért tudtak közel kerülni az élcsapatokhoz a szabadedzéseken, de szerinte a pénteki időeredmények egyébként sem mérvadóak. Sokkal fontosabbnak tartotta, hogy a gyakorlás során sok adatot gyűjtöttek az abroncsok viselkedéséről.

„Nagyon meleg van, ezért az jelenti a legnagyobb kihívást, hogy működésre bírjuk a gumikat” – magyarázta. „Trükkös helyzetben vagyunk, különösen akkor, ha az időjárás megváltozik vasárnapra – állítólag aznap kicsit hűvösebb lehet. Persze a többiek is ugyanebben a helyzetben vannak.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!