Vágólapra másolva!
Alonso szerint nem jelent különösebb nehézséget, hogy hozzá kell szokniuk az új felfüggesztéshez Hockenheimben. Räikkönen úgy érzi, délutánra javult az autója, de egyelőre nem szeretne jósolgatni.

A Német Nagydíj szabadedzéseinekegyik legfontosabb kérdése az volt, hogy a csapatok számára mekkora nehézséget okoz az elmúlt években használt interlink felfüggesztés, a FRIC betiltása. A Mercedes versenyzői elismerték, hogy az első és a hátsó, valamint a bal- és jobboldali futóműveket hidraulikusan összekötő rendszer hiánya érzékenyen érintette a német istállót, a Ferrarinál azonban nem tapasztaltak különösebb nehézségeket.

„Szerintem a FRIC kiszerelése miatt nem kell sokat változtatnunk a vezetési stílusunkon” – mondta Fernando Alonso, aki a délelőtti szabadedzésen szokásához híven 3. lett, délután viszont egy másodperces hátránnyal visszacsúszott a 9. helyre. „Persze ahhoz, hogy pontos képet kapjunk, össze kellene hasonlítanunk, milyen a rendszerrel és nélküle vezetni. Most nem tehetünk mást, mint hogy alkalmazkodunk a hiányához, és a rendelkezésünkre álló eszközökkel a lehető legjobban felkészülünk a hétvégére.”

Egyetértett vele a Ferrari kasztniért felelős igazgatója, Pat Fry is. „Nagyon sűrű napunk volt, hiszen a különösen magas hőmérsékletek mellett a FRIC betiltása is plusz munkát adott nekünk” – nyilatkozta. „A rendszer hiánya azonban nem változtatta meg a programunkat, és a versenyzőknek csak egy kis időre volt szükségük ahhoz, hogy hozzászokjanak az új felfüggesztéshez.”

Délután Räikkönen volt a gyorsabb a Ferrari versenyzői közül Forrás: AFP

Jól működtek a gumik

A legutóbbi hockenheimi versenyen győzelmet arató Alonso egyébként a gumikat tesztelte az edzések legnagyobb részében, és a hőség ellenére is elégedett volt az abroncsok teljesítményével. „Megpróbáltunk alkalmazkodni a rendkívül magas hőmérsékletekhez, hiszen egész hétvégén hasonló időre számíthatunk” – magyarázta. „Sem a lágy, sem a szuperlágy gumikkal nem voltak problémáim, de még meg kell értenünk, hogyan fognak viselkedni a versenyen.”

Kimi Räikkönen délután gyorsabb volt, mint Alonso, 5 tizedes hátránnyal a 4. helyen végzett. A délelőtti edzésen azonban megint problémákba ütközött, amikor a gyakorlás elején a vízpumpa hibája miatt időt veszített. „Sajnos a műszaki probléma miatt vissza kellett térnem a garázsba, és ezzel elveszítettem egy etapot a lágy gumikon. A csapat azonban nagyszerű munkát végzett, és gyorsan ki tudtam hajtani a pályára.”

A finnek délután már nem voltak hasonló problémái, sőt úgy érezte, határozottan javult az autója a második edzésre. „Összességében pozitív napunk volt, de még korán van ahhoz, hogy jóslatokba bocsátkozzunk” – jelentette ki. „Várnunk kell holnapig, hogy többet tudjunk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!