Vágólapra másolva!
A szakértőkhöz hasonlóan ő sem számít arra, hogy a speciális futómű betiltásával megcsappanna a Mercedes előnye, amelynek a legfejlettebb volt a rendszere. Nem érti, miért vált hirtelen szabálytalanná az interlink felfüggesztés.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég levélben értesítette a csapatokat arról, hogy szabálytalannak minősíti a FRIC néven emlegetett speciális futóművet, amelynek rendeltetése az autók hasmagasságának közel állandó szinten tartása a hosszanti és oldalirányú terhelések során is.

A legfejlettebb interlink futóművel rendelkező két csapatnál, a Mercedesnél és a Red Bullnál ennek hatására úgy döntöttek, hogy a Német Nagydíjon elővigyázatosságból már nem fogják használni a néhány éve elterjedt találmányt, nehogy vetélytársaik bepanaszolják őket az FIA-nál - állítólag ugyanis a Caterham, a Ferrari és a McLaren is óvna, ha megtennék.

FRIC nélkül egyesek szerint akár fél másodperccel is lassulhat a Mercedes Forrás: Mercedes

A hidraulikus rendszer hagyományos rugókra és lengéscsillapítókra cserélése befolyásolja az autók egyéb beállításait és jellemzőit, de a szakértők szerint ettől nem kerül veszélybe a Mercedes fölénye. Niki Lauda, a csapat egyik igazgatója velük ért egyet. "Nem fog sok változást hozni" - mondta az Auto Bildnek a FRIC betiltásáról. "Ugyanakkor csodálkozhatunk rajta, hogy miért tiltottak be hirtelen egy olyan rendszert, amely másfél éven át szabályos volt." A német lap mindazonáltal azt írja, hogy a riválisok szerint körönként akár fél másodperccel is lassulhat a Mercedes a különleges futómű nélkül.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is célzott rá, hogy a Mercedes bukhatja a legtöbbet a speciális futómű kiszerelésével. "Az elmúlt években is sokszor kellett átalakítanunk különböző elemeket, amelyek előzőleg szabályosnak minősültek. Most ugyanez a helyzet. A mi veszteségünk azonban vélhetően nem akkora, mint másoké" - nyilatkozta.

A héten lebonyolított kétnapos silverstone-i teszten több csapat megvizsgálta már az autója viselkedését a FRIC nélkül.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!