Vágólapra másolva!
A Ferrari spanyol versenyzője a verseny közben dühös volt Vettelre, de utólag elismeri, hogy a Red Bullok megérdemelten végeztek előtte. Räikkönen csalódott a balesete miatt, különösen azok után, hogy milyen jól rajtolt.

Fernando Alonso több kiélezett párharcot követően a 6. helyen ért célba a fordulatos Brit Nagydíjon, pedig csak a 16-odikról rajtolt. „A mai verseny nagyon látványos volt. Legalábbis számunkra rendkívül hektikusnak tűnt, először Kimi (Räikkönen) kiesésével, aztán az amiatt kapott büntetésemmel, hogy a rajtnál rossz helyre álltam be. Később pedig (Jenson) Buttonnal és (Sebastian) Vettellel csatáztam" – mesélte.

Alonsónak büntetésképpen 5 másodpercig vesztegelnie kellett a bokszban a kerékcseréje során, mert az eredeti startnál fél kocsihosszal túlszaladt a saját rajtkockáján. „A felvezető kör kaotikus volt" – magyarázta. „A saját rajtszámomat, a 14-est kerestem, de nem találtam meg, csak (Valtteri) Bottas 77-esét és Kimi 7-esét láttam. Utána megpróbáltam tolatni, csakhogy a váltó nem vette be a rükvercet."

A verseny egyik fénypontja volt a 14 körön át tartó csata, amelyet Alonso Sebastian Vettellel vívott. Bár közben kölcsönösen többször bepanaszolták egymást a rádión, ami a Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry szerint az adrenalin hatása alatt teljesen természetes, Alonso utólag higgadtan nyilatkozott a történtekről.

„Amikor Sebastian támadni kezdett, takarékoskodnom kellett a benzinnel, ráadásul gond volt az akkumulátorommal és a hátsó szárnyammal is, ezért tudtam, hogy előbb-utóbb megelőz" – állította. „Szerintem mindkét Red Bull megérdemelten végzett előttünk, mert gyorsabbak voltak nálunk."

Alonso a 7. körben egy opportunista megmozdulással előzte meg Ricciardót Forrás: Ferrari

A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci úgy vélte, Alonso az „emlékezetes előzéseivel" beváltotta a hozzá fűzött reményeket. „Azt hiszem, ha nincs annyi problémája, és nem kap büntetést a rajtnál elfoglalt rossz pozíciója miatt, legalább hatodik lehetetett volna" – mondta, bár Alonso valóban hatodik lett. „Azzal, ahogy átverekedte magát a mezőnyön, újfent bizonyságot tett arról az agresszív mentalitásról, amit a szezon hátralévő részében is tanúsítanunk kell."

Räikkönen, aki a verseny első körében 47 G-s erővel csapódott a szalagkorlátnak, és a balesetben kisebb bokasérülést szenvedett, elismerte, hogy a csalódást elfelejtve mostantól a Német Nagydíjra akar koncentrálni. „A versenyem ma sajnos rögtön véget ért. Pedig annyira jól rajtoltam, hogy máris a 11. helyért tudtam harcolni" – mondta a 18. helyről induló finn. „Az 5-ös kanyarban lesodródtam a pályáról, és visszatérve alighanem rámentem egy kerékvetőre. Emiatt elvesztettem az irányítást az autóm felett, és a korlátnak ütköztem."

„Nagy kár érte, mert tegnap már jobban éreztem magam a pályán, ezért eltökéltem, hogy ma pontokat fogok szerezni."

A Ferrari végül csak Alonso 8 pontjával lett gazdagabb Silverstone-ban, így a konstruktőri 3. helyen álló csapat előnye 3 pontra csökkent a Williamshez képest.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!