Vágólapra másolva!
A Williamsnél azonban azt hitték, egy edzést még kibír az erőforrás. Massa bosszankodik az elvesztegetett idő miatt, Bottas azonban viszonylag elégedett volt a silverstone-i edzésével.

Amilyen jól alakult a Williams hétvégéje a két héttel ezelőtti Osztrák Nagydíjon, olyan rosszul kezdtek Silverstone-ban: a pénteki szabadedzések során mindhárom versenyzőjük problémákkal szembesült, és értékes időt veszítettek a felkészülésből. Míg a tesztpilóta Susie Wolff és Valtteri Bottas az autójuk meghibásodása miatt bosszankodhattak, Felipe Massa önhibájából törte össze az autóját a délelőtti edzésen.

Sokan kíváncsiak voltak rá, mire lesz képes Wolff élete első hivatalos edzésén, 1992 óta ugyanis ő volt az első női pilóta, aki nagydíjhétvégén is autóba ülhetett. A bemutatkozása azonban nem tartott sokáig: mindössze a negyedik körében járt, amikor az autójában egy motorhiba miatt megszűnt az olajnyomás, és le kellett parkolnia a Williamst a pálya szélén.

A helyettes csapatfőnök Claire Williams elmondta, rendkívül sajnálja a 31 éves pilótanőt, hiszen Wolff az elmúlt években „a vérét, az izzadtságát és a könnyét” adta azért, hogy a maihoz hasonló lehetőséghez jusson. „A történtek megmutatják, milyen kegyetlen tud lenni az élet és a Forma-1” – nyilatkozta Williams az edzés után. „Az a legfontosabb, hogy ő semmi rosszat nem tett, az autója romlott el.”

Wolffnak nem ez volt az utolsó lehetősége a bizonyításra, a két hét múlva megrendezésre kerülő Német Nagydíj pénteki napján ismét autóba ülhet. „Természetesen nagyon csalódott vagyok, amiért ma nem sikerült köröznöm, hiszen ez a hazai versenyem. Az viszont pozitívum, hogy lesz még egy lehetőségem” – mondta a skót. „Hockenheimben meg kell mutatnom, mire vagyok képes.”

Így ért véget Susie Wolff első szabadedzése Forrás: AFP

Wolff elmondta, a Williams egy olyan motorral küldte őt a pályára, amely az élettartama végéhez közeledett, de azt gondolták, hogy az első szabadedzésre tervezett programot még bírni fogja. A hiba miatt azonban mindössze egyetlen mért kör után véget ért az edzése, de a másik Williamst vezető Felipe Massa sem járt jobban: ő a 7. körében járt, amikor a Stowe kanyar kijáratánál, a kerékvetőkre hajtva elvesztette az uralmát az autója felett, és megpördülve a falnak csapódott. A Williams eleje és hátulja is súlyosan megrongálódott, ezért az elhúzódó javítások miatt Massa a második edzés első 30 percét is kénytelen volt kihagyni. A brazil végül meg tudott tenni 29 kört, és 2,1 másodperces lemaradással a 11. helyen végzett délután.

„A délelőttöm nem alakult túl jól: az egyik kerekemet kitettem a műfűre, és ennyi volt, véget is ért az edzésem” – mondta Massa a balesetéről. „Emiatt délután is időt veszítettem, és a balansszal is küszködtem, de azért javultunk. Holnap biztosan jobb napunk lesz, de a terveinkhez képest lemaradásban vagyunk. Az időmérő előtt rengeteget kell dolgoznunk a beállításokon, és lehet, hogy az időjárás sem segít majd nekünk.”

Csapattársaival ellentétben Valtteri Bottas viszonylag könnyen megúszta a pénteki napot, a délutáni edzés végén azonban bizarr incidens részese volt: A Williams motorborítása menet közben felszakadt, úgy tűnt, mintha belülről átütötte volna valami. A finn nem tudja, mi történt az autójával, de a programját már nem befolyásolta az incidens, ezért elégedetten nyilatkozhatott a nap végén.

„Főként a beállításokon dolgoztam, és az edzés végére sikerült is elég sokat javítanunk az autómon” – mondta a Bottas, aki 1,5 másodperces hátránnyal a 6. helyen zárta a gyakorlást. „Holnap még sok munka vár ránk, ilyen szeles időben nem könnyű megtalálni a helyes beállításokat. Bármennyit is javítunk az autónkon holnap, az biztosan nagy segítséget jelent majd, hiszen nagyon szoros időmérőre számítok.”