Vágólapra másolva!
Charlie Whiting szerint van megoldás a turbók felhangosítására, cserébe viszont jelentősen át kellene tervezni az autók hátulját. Az istállók eldönthetik, megéri-e ekkora áldozatot hozniuk a hang miatt.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) illetékesei hónapok óta dolgoznak egy olyan megoldáson, amelynek segítségével hangosabbá lehet tenni a sokat kritizált turbómotorokat. A Mercedes májusban egy kipufogóra szerelt megafonnal kísérletezett a barcelonai teszten, ez azonban nem érte el a kívánt hatást.

Az FIA ezután megígérte, hogy tovább dolgoznak a motorok hangosabbá tételén, és nemrég egy újabb ötlettel álltak elő. A versenyigazgató Charlie Whiting szerint egy dupla kipufogócső segítségével valóban zajosabbá lehetne tenni a V6-os turbókat, ez a megoldás azonban pluszmunkát róna a csapatokra, hiszen az autójuk hátulját jelentős mértékben át kellene tervezniük.

„A próbapadon már teszteltük azt a megoldást, hogy kettészedjük a kipufogót. Jelenleg egyetlen kipufogócső van, amely középen helyezkedik el, és innen jön ki az összes kipufogógáz” – magyarázta Whiting. „Ezt azért vezettük be, hogy csökkentsük a kipufogógázok hatását, mert közismerten sok problémánk volt a kipufogóval kapcsolatos szabályokkal.”

A Mercedes ezt a kipufogót tesztelte Barcelonában Forrás: Mercedes

„Rájöttünk azonban, hogy ha kettéválasztjuk a kipufogót, nagyobb zajt kapunk” – folytatta. „Úgy tűnik, működne ez a megoldás, különösen akkor, ha kerek vagy négyszögletű megafonokat is felszerelünk. A következő lépés az, hogy megvizsgáljuk, ez kivitelezhető-e.”

Whiting szerint ezzel a megoldással olyan sok módosítást kellene végrehajtani az autók hátulján, hogy a csapatokra bízzák a bevezetésével kapcsolatos döntést. „Az autó hátuljára szerelt egy vagy két megafon interakcióba lépne a szárny-pillérekkel, a hátsó szárnyakkal, a hátsó törésstruktúrával és a hátsó lámpákkal is” – mondta. „Ezeket potenciálisan át kellene tervezni ahhoz, hogy a mostani egy helyett két kipufogócső kerülhessen az autó hátuljára.”

A versenyigazgató elmondta, a csapatok fognak dönteni arról, hogy érdemes-e ekkora áldozatot hozni az élvezhetőbb motorhangért. Amennyiben az istállók a változtatás mellett döntenek, a dupla kipufogócső 2015-től kerülhet bevezetésre.