Vágólapra másolva!
A Red Bull csapatfőnöke szerint mindenki jobban járna, ha az istállóknak nem lenne beleszólásuk a költségcsökkentési tervezetekbe, hiszen úgysem tudnak egyetérteni. Úgy véli, a szabályokon keresztül kellene korlátozni a csapatok kiadásait.

Christian Horner szerint úgy lehetne a legegyszerűbben véget vetni a hosszú évek óta húzódó, a Forma-1-es csapatok kiadásait érintő vitáknak, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egyszerűen kihagyná az istállókat a döntéshozatalból. Hiába ért egyet ugyanis minden csapat azzal, hogy a költségeket csökkenteni kell, ennek kivitelezéséről merőben más elképzeléseik vannak. A kisebb istállók egy mindenkire egyformán érvényes költségplafon bevezetését szeretnék elérni, az élcsapatok viszont leszavazták ezt az ötletet.

A költségplafon ellen küzd Horner is, aki szerint „nem ez a megfelelő módja annak, hogy korlátozzuk a kiadásokat”. A Red Bull csapatfőnöke azonban azt is megérti, hogy egyes istállók miért szavaznának erre a megoldásra, ezért is gondolja azt, hogy soha nem lesz teljes egyetértés a csapatok között. Ez jelenleg azt jelenti, hogy bármilyen költségcsökkentési tervezetet nehéz érvényre juttatni, hiszen a szabályokat a Stratégiai Munkacsoport és a Formula One Commission révén a csapatoknak is el kell fogadniuk.

„Az FIA-nak és a FOM-nak együttesen kellene meghoznia a szabályokat, azt istállók pedig ezek alapján eldönthetnék, hogy szeretnének-e indulni a bajnokságban, vagy nem” – nyilatkozta Horner az Autosportnak.

Horner szerint is szükség van a költségcsökkentésre Forrás: AFP

„Az a probléma, hogy túl sok csapat érdeke ütközik” – tette hozzá a brit, aki szerint az élcsapatok között sincs megegyezés. „Ott van a kivételes történelmi háttérrel rendelkező Ferrari és McLaren, miközben a Red Bull és a Mercedes más pozícióban van. Így soha nem fogunk teljes egyetértést elérni.”

Horner szerint egyébként is a szabályok révén lehet a leghatékonyabban csökkenteni a költségeket. „Ha megvizsgáljuk, hogy az elmúlt években mivel értük el a legnagyobb költségcsökkentést, akkor látható, hogy ez a sportszabályzat módosításával sikerült: a felhasználható motorok számának korlátozásával, a tesztnapok csökkentésével vagy a szélcsatornában tölthető idő megkötésével. Ezek a legfontosabb területek.”

A csapatfőnök szerint ugyanakkor az is fontos, hogy viszonylag ritkán kerüljön sor komolyabb szabályváltozásokra, hiszen az autók áttervezése óriási anyagi terheket ró a csapatokra. „Az elmúlt 15 évben az idei motorszabályok voltak a legnagyobb hatással az istállók kiadásaira” – mondta. „Nem csak az erőforrások áráról van szó – a motort körülvevő elemek tervezéséről és az autó súlyának változásáról sem szabad megfeledkeznünk. A 2014-es év egyáltalán nem olcsó.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!