Vágólapra másolva!
Bár a Williams nem a győzelemért hajtott, Rob Smedley csalódott volt, amiért Felipe Massa a pole pozícióból rajtolva csak a 4. helyen tudott végezni Ausztriában. A spielbergi pálya kedvezett az FW36-nak.

Noha a Williams az Osztrák Nagydíj után azt állította, hogy már a futam előtt valószínűtlennek tartották a Mercedesek legyőzését, a csapat teljesítményért felelős mérnöke, Rob Smedley nem titkolta a csalódottságát Felipe Massa 4. helye miatt. A brazil a pole pozícióból kezdhette meg a spielbergi versenyt, de a két Mercedes és csapattársa, Valtteri Bottas mögött ért célba. Massa az első bokszkiállásánál csúszott vissza, addig az élen tudott haladni.

„A verseny utáni megbeszélésen is mondtam a csapatnak, hogy nem lehetünk elégedettek azzal, ha az első helyen álló autónk egy bokszkiállás után a negyedik helyen tudja csak folytatni a versenyt. Ez óriási csalódást jelentett” – nyilatkozta Smedley, aki korábban Massa versenymérnöke volt a Ferrarinál.

A brit elmondta, Massa visszaeséséhez több kisebb hiba vezetett. „A kiállás előtti körben Felipe lassabb volt, mint Valtteri, ráadásul Valtteri bokszkiállása rekordgyorsaságú volt, amivel további 8 tizedet nyert” – magyarázta. „Felipe ráadásul a kivezető körön is küszködött a gumik felmelegítésével – a második bokszkiállásnál nem volt ezzel problémája.”

Massa a pole pozíciója után lecsúszott a dobogóról Forrás: AFP

„Mindenkinek elmondtam a verseny után, hogy egy ilyen kiélezett csatában a legapróbb részletek is számítanak” – folytatta Smedley. „Ha sorozatosan hibákat követünk el a részletekben, akkor ez történik: az első helyről visszaesünk a negyedikre. Ez nem elég jó teljesítmény, nem lehetünk elégedettek.”

A Williams az eddigi futamokon is többször megmutatta, hogy képes megnehezíteni az élcsapatok dolgát, de a Red Bull Ringen tudtak először felállni a dobogóra. Smedley szerint ez elsősorban a pálya jellegzetességeinek volt köszönhető. „Nagyon hatékony autónk van, amelynek kisebb a légellenállása, mint az ellenfeleinké” – magyarázta. „Ezen a pályán többet számított a légellenállás, mint máshol, ezért kedvezett nekünk.”

„Itt a motorerő is nagy szerepet kapott, ezért az is segített, hogy nagyon ütőképes a hajtásláncunk” – tette hozzá. „Nem hiszem, hogy csoda történt volna – ezen a pályán tényleg a miénk volt a második leggyorsabb autó.”

Smedley elmondta, a győzelemben azért nem reménykedtek, mert a Mercedes „problémák nélkül körülbelül 3 tizeddel gyorsabb nálunk, és az abroncsaikat is kicsit később használják el.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!